Naftové Audi TT zahrabe aj všetkými štyrmi

Audi TT je výhra formy nad funkciou. Je to naozaj krásne kupé, ale môžete ho mať aj s naftovým motorom. Takže sa môžete tváriť, že máte radi autá a pritom si užívať tie pohľady s vedomím, že dáte spotrebu 5 litrov, keď chcete. K Audi však niečo TDIčku chýbalo.

Tým chýbajúcim prvkom bol doteraz pohon všetkých kolies. Odteraz bude Quattro dostupné ale iba s automatickou prevodovkou S-Tronic. Motoru zostane doterajších 135 kW (184 k) a 380 Nm. Vlastne to je rovnaká porcia ako má Octavia RS 4×4 TDI, ktorú sme zobrali na Nockalmstrasse.

S TTčkom dokáže kombinácia pohonu dostať stovku na tachometer za 6,7 sekundy. Maximum je 234 km/h. V kupé motor ešte chápeme, veď zvuková izolácia a všetko okolo nechajú zabudnúť na to, že pod kapotou klope nafta. TDI Quattro je však dostupné aj ako roadster. A tu už nechápeme, že prečo. Naozaj chcete taký zvuk počúvať, keď idete malebnou krajinou?

Jasné, dôležitá je predsa spotreba! Audi hovorí, že kupé kombinovane potrebuje 5,2 litra a roadster zhltne ešte dve deci naviac. Prvé kusy naftychtiví zimní záujemcovia dostanú začiatkom roka. Za kupé zaplatia minimálne 41 250 eur a za roadster 43 650 eur. Cena je odôvodnená, veď za ňu dostanete viac kilogramov.

Audi TT 2.0 TDI quattro S tronic