O elektrickom Jaguare sa veľa hovorilo. A bol dokonca aj pekný koncept. Dôležité však je, že ho automobilka dotiahla do sériovej výroby. A vyzerá naozaj skoro ako koncept. Len je jasné, že niektoré riešenia sa do série nedostali.
Dizajn je teda výborný, ako vonku, tak vnútri. Práve i-Pace je prvý model Jaguaru, ktorý dostane nový infotainment, používaný v najnovších Land Roveroch. Má dva displeje. Väčší, 10-palcový je hore a menší 5,5-palcový nižšie.
i-Pace je dlhý 4 682 milimetrov, pričom rázvor je až 2 990 milimetrov. Dĺžkou sa tak radí medzi E-Pace a F-Pace. Dizajn i-Pace sa podpísal za nízku hodnotu aerodynamického odporu. Hodnota je iba 0,29.
No a teraz to hlavné. Batérie majú kapacitu 90 kWh. Pritom Tesla má len o 10 kWh viac. Podľa nového jazdného cylku WLTP zvládne na jedno nabitie až takmer 390 kilometrov. Pri brzdení sa energia regeneruje a auto sa dá používať aj iba s jedným pedálom. Nabíjanie 100 kW nabíjačkou trvá 40 minút. Ale iba na 80 percent.
Výkon elektromotorov je až 294 kW (400 k). Krútiaci moment vrcholí zaujímavým číslom, 700 Nm. Na stovke je i-Pace za 4,6 sekundy a dobré ovládanie zabezpečí nízke ťažisko s batériami v strede v podlahe.
Tak čo? Chceli by ste radšej toto, alebo Teslu Model S?