MINI Aceman je výborným doplnením modelového radu automobilky MINI. Má nahradiť nielen päťdverovú verziu malého hatchbacku, ale vlastne aj predchádzajúci Countryman, či skôr ten Countryman prvý v modernej dobe. Veď najnovší Countryman výrazne narástol. Takže vzniklo miesto pre Aceman.
Nový model MINI Aceman bude mať dĺžku 4 070 milimetrov, šírku 1 750 milimetrov a dokáže ponúknuť 5 miest prístupných cez 5 dverí. Kufor dostane základný objem 300 litrov a predvedie, že mu nie je cudzia variabilita so sklápaním operadiel zadných sedadiel v pomere 60:40.
Interiér nového MINI Aceman je vo veľkom ovplyvnený minimalistickým prístupom s koreňmi v ostatných modeloch MINI. Základom je čistá prístrojová doska s veľkým kruhovým dotykovým panelom s uhlopriečkou 240 milimetrov a technológiu OLED. Na ňom vlastne zobrazuje auto všetky informácie, vrátane tých o jazde samotnej, zobrazuje aj rýchlomer.
Ale ak vám chýba niečo pred očami, tak stále môžete siahnuť po head-up displeji v jednom zo 4 výbavových stupňov. Okrem základu Essential s dvojramenným volantom budú v ponuke 3 ďalšie. Tie už budú mať trojramenný volant a budú to Classic, Favored a štandardne vrcholné JCW.
Vonkajší dizajn rozhodne neprekvapí, ale využíva niektoré zaujímavosti. Okrem tradičnej osemuholníkovej masky, čo svieti aj na ostatných modeloch, prináša svetlomety s možnosťou voľby denného osvetlenia.
Zadné svetlá sú už trochu štandardnejšie a už klasicky evokujú britskú vlajku. Vozidlo stavilo na dojem šírky, prichádza totiž z takto tvarovanou strednou častou veka batožinového priestoru. MINI ponúkne mnohé zliatinové disky a mnohé možnosti prispôsobenia vozidla. Veď môže mať napríklad aj dvojfarebné lakovanie s inou strechou.
A aké budú tie verzie pohonu? Základom bude MINI Aceman E. Príde s elektrickým motorom s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 290 Newton metrov. Na stovku zrýchli za 7,9 sekundy. Ale tu je dôležitejšie, že má batériu s kapacitou 42,5 kWh, ktorá by mala udeliť dojazd až 310 km.
Druhým a výkonnejším vozidlom bude MINI Aceman SE, ktorý ponúkne na predné kolesa výkon až 160 kW (218 k) a krútiaci moment 330 Newton metrov. Hodnoty by mali byť zárukou skrátenia šprintu o 0,8 sekundy. Na stovke bude teda za 7,1 sekundy a maximum bude 170 km/h. Ale to nie je všetko, čím sa odlíši.
Bude mať aj významne väčšiu batériu. Tá bude mať kapacitu až 54,2 kWh a na jedno nabitie bude možné prejsť až 406 km. Nabíjanie bude Možné maximálnym výkonom 95 kW jednosmerného prúdu, čo má značiť posun s 10 na 80% za 30 minút. Akurát táto cifra nabíjania platí pre Aceman SE. Aceman E bude mať maximum výkonu 75 kW pri nabíjaní.
Aceman je veľkostne optimálnym vozidlom do ponuky automobilky a bude dôstojným reprezentantom elektrických vozidiel.