Mercedes ukázal vrchol luxusu a technológií v novom elektrickom EQS

Automobilka Mercedes už elektrický vrchol svojej ponuky avizovala dávnejšie, ale teraz je realitou. Nové EQS sa predstavilo ako sériové vozidlo, teda skôr prototyp, ktorý je úplne dokonale pripravený na výrobu. Má dojazd, technológie, priestor. Vlastne má všetko, čo od takéhoto auta treba.

Nové EQS je veľkostne, teda pôdorysom ako Trieda S, avšak používa samostatnú elektrickú platformu, ktorá umožňuje ponúknuť vnútri omnoho viac miesta. Ale práve to najzaujímavejšie je skryté pohľadom. Tým je pohonná sústava. Už základné EQS 450+ bude mať 245 kW (333 k) a 550 Nm, ale ešte zaujímavejšie je EQS 580 4Matic.

Vrchol ponuky bude dosahovať 385 kW (523 k) a 828 Nm. Na stovke bude za 4,3 sekundy a na nabitie prejde 770 kilometrov, podľa WLTP. Tento výsledok je vďaka batérii s kapacitou 108,7 kWh. Jej nabitie trvá z bežného domáceho wallboxu 11 hodín, na 110 kW nabíjačke je z 10 na 80 percentách za pol hodiny.

Jazdu výrazne zlepší monžosť natočenia zadných kolies až o 10 stupňov. Ale hlavné v interiéri bude ticho. Úplné. Automobilka do interiéru nasťahovala obrovský MBUX Hyperscreen pozostávajúci z viacerých menších displejov. Využíva systém zero layer, čiže všetko by malo byť intuitívne dostupné bez zdĺhavého preklikávania v menu.

EQS je vybavené aj obrovským head-up displejom s podporou rozšírenej reality. V praxi vlastne premieta pokynu z navigácie zdanlivo do prostredia. Nie, ten cyklista do šípky nenarazí, tú vidíte len vy. Aj toto je dôvod, prečo Mercedes bude onedlho schopný ponúknuť plne autonómnu jazdu.

Ak však niekto nebude chcieť tieto obrovské displeje Hyperscreenu, môže sa spoľahnúť na klasickejšie zobrazenie a použitie displejov s podobnými veľkosťami ako má Trieda S. A na displejoch si môžu informácie sledovať aj pasažieri vzadu, tí budú mať tiež dvojicu.

Celkový dizajn auta je inšpirovaný konceptom, ktorý sa ukázal aj vo Frankfurte v roku 2019. Lenže toto je vlastne už sériové auto s elegantnými a hladkými líniami. Veď aerodynamický odpor, teda jeho koeficient, dosahuje iba hodnotu 0,20. A to aj s normálnymi zrkadlami.

To, že automobilka myslí EQS vážne predostrela aj s tvrdením, že auto sa na trh dostane už tento rok. Cena? Odhadujeme 120-tisíc eur.