Mercedes ukázal dlho očakávanú prvú elektrickú verziu svojho Maybachu. Nie je ním nič iné ako EQS SUV, ktoré je stále najaktuálnejším veľkým elektrickým modelom. Prináša všetok luxus, ktorý si dokážete predstaviť a schováva ho za označenie Mercedes-Maybach EQS SUV 680. Názov nehovorí len o luxuse, ale vysokom výkone.
Základom všetkého je jemná zmena vizuálu vozidla. Tá prináša hlavne dvojtónové lakovanie, ktoré je doplnené o niekoľko špeciálnych detailov. Očakávalo sa, že na karosérii bude viac zmien, ale nakoniec sa to neudialo. Musíme si vystačiť s tým, že diabol je v detailoch. Tie hovoria napríklad o jemnej línii lakovanej ručne, ktorá je medzi vrchom a spodkom karosérie, ktorá pozdravuje automobilku so soškou na kapote. Teda línia je medzi dvoma farbami. Ďalšou zaujímavosťou bude použitie špeciálnych krytiek náduchov v nárazníku bodku. Nebudú síce reálne, ale budú mať veľmi fancy povrch s logami Maybach. Brutálne pôsobia aj nové disky EQS SUV s maximálnym priemerom 22 palcov. Majú design Monoblock, čiže ako z jedného kusu hliníku. Oni z jedného kusu aj sú. Takže to nie je až také prekvapenie. Ale sú majestátne.
To dôležité, čo je ešte väčší extrém, je interiér. V ňom môže zasahovať aj doplnok vo forme prvkov z ponuky Manufaktur. V reále sú z tejto selekcie niektoré druhý dreva a pianový lak na niektorých povrchoch. Použitie jemnej kože je samozrejmosťou a vpredu je samozrejmosťou aj použitie displeja Hyperscreen. Určite bude mať niektoré zobrazenie zmenené, ale to dôležité je v zadnej časti. Maybach tu predstavil koncept sedenia na dvoch sedadlách, pričom pravé zadné môže mať naviac výklopnú opierku nôh. Vozidlo bude vybavené dlhou stredovú konzolou, v ktorej útrobách si našli miesto nielen stolíky, ale aj chladnička a držiak na poháre.
Charakteristike Maybachu EQS SUV sú prispôsobené aj nastavenia vzduchového podvozku. Prinášajú špeciálny režim Maybach, ktorý nahradí režim Comfort. Síce z neho vychádza, ale zároveň ho posúva ešte na vyššiu úroveň.
Pohon modelu budú zabezpečovať dva elektromotory, ktoré budú mať sumárny výkon 490 kW (658 k), podobne ako má aj nízke EQS AMG. Toto by malo znamenať možnosť zrýchlenia na stovku za 4,4 sekundy a dostatok krútiaceho momentu v každej jednej situácii. Dynamické parametre budú teda zaručenie dobré aj napriek takmer trojtonovej hmotnosti vozidla. Ak rozmýšľate nad cenou, tak tu je to veľmi zaujímavé. Už štandardné alternatívy EQS SUV vedia vyštartovať so sumou takmer 200 000 €. Maybach bude teda logicky ešte o niečo drahší. Maybach EQS SUV bude stáť viac ako štvrť milióna. Stále je to však prvé vozidlo od Maybachu na elektrickú energiu. A určite je začiatkom novej modelovej ofenzívy.