Mercedes končí s ML, nahradí ho GLE

Mercedes to naozaj myslel s premenúvaním modelov vážne. Ale nečakali sme, že to zvládne aj počas faceliftu a nebude čakať na novú generáciu. Prvou lastovičkou s modernizovaným názvom je GLE. Nahradí doteraz predávané ML.

Predná časť sa stotožnila s tým, čo teraz automobilka preferuje. Široká maska oblejšie svetlá a nový nárazník vyzerajú kompaktnejšie ako doteraz a tvary sú ostrejšie ako predtým. Zadok sa zase spolieha LED svetlá. Pri AMGéčkach je predok príbuznejší k posledným výkonným verziám ostatných modelov. Výrazný nárazník, predná maska s jednou lištou a zboku dvacky kolesá s titánovým povrchom. Vzadu sa budú pýšiť extrémnym difúzorom a štyrmi koncovkami výfuku.

Interiér sa toľko nezmenil, ale nový volant hneď poteší. Menej potešujúci je tablet na vrchu stredového panelu. To už nikto nebude displeje pekne integrovať?

Pohon zabezpečia osvedčené naftové motory GLE250 BlueTec s 150 kW (204 k) a 480 Nm, či GLE350 BlueTec s 190 kW (258 k) a 620 Nm. Naftové farby budú hájiť verzie GLE400 s 245 kW (333 k) a 480 Nm a GLE500 s 320 kW (435 k) a 700 Nm.

Nový bude aj hybrid, aspoň teda po novom označený. GLE500 e 4Matic sa dá napojiť do elektrickej siete. Pod kapotou má trojlitrový šesťvalec BlueDirect. Elektromotor sa schoval v prevodovke 7G-Tronic Plus a celkovo odovzdá 325 kW (442 k) a 650 Nm. Aj vďaka 8,8 kWh batériám dá na nabitie 30 kilometrov.

Vrcholná verzia GLE63 AMG bude mať, podobne ako Éčko, dva výkony. Základ bude rovnaký, V8 s 5,5 litrami a dvoma turbami. Slabší ponúka 410 kW (557 k), 700 Nm a stovku dá za 4,3 sekundy. Výkonnejšie GLE63 AMG S sa spolieha na 430 kW (585 k) a 760 Nm. Stovka mu trvá 4,2 sekundy.