Mercedes-AMG GT 43 sa spolieha na kombo 4 valce a RWD

Mercedes rozširuje ponuku svojho modelu AMG GT v stopách SL 43 AMG. Takže AMG GT 43 bude mať tiež menší motor a zároveň ponúkne pohon iba jednej nápravy. Malá napovedá, predokolka to nebude, veru, nie.

Mercedes AMG GT 43 bude mať pod prednou kapotou štvorvalec s objemom 2 litre, ale dopovaný elektrickým turbom, čo znamená maximálny výkon 310 kW (421 k). Je to ešte o 29 kW (40 k) viac ako má SL 43 s podpisom AMG. A takisto je trochu zvýšený aj krútiaci moment. Zo 480 Nm sa dostáva na 500 Nm. V spolupráci s automatickou prevodovkou s dvomi spojkami AMG Speedshift TCT sa AMG GT 43 dostane za na 100 km rýchlosť za 4,6 sekundy, čo otvorenej a ťažšej verzii SL trvá 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je posunutá z 275 na 280 km/h.

Oproti osemvalcom štvorvalec ušetril 130 kg a môže sa stať ešte ovládateľnejším vozidlom. Ale na to potrebujete priplatiť za doplnkový systém natáčania zadnej nápravy. A takisto potrebujete asi priplatiť aj za všetky 4 sedadlá, lebo tým pádom by ste si nevedeli obhájiť kúpu Mercedesu proti kupé Porsche 911.

A práve Porsche 911 bude najväčším konkurentom. Určite nie v prevedení 911 Carrera S, ale základná Carrera má približne porovnateľné jazdné vlastnosti a dynamické parametre.

Novú verziu od ostatných môžete rozoznať podľa koncoviek výfuku. Je to jediný výrazný poznávací prvok, ak si niekto zvolí prevedenie bez označenia. Ak chcete tajomstvo, tak AMG GT 43 má okrúhle koncovky výfukov, kým AMG GT 63 má koncovky výfuku s kosodlžníkovým tvarom. To je ako obdĺžnik, na ktorý si trochu sadol ťažký element.

Čo bude lákadlom pri AMG GT 43? Asi cena. Bude omnoho nižšia ako pri osemvalcoch a zároveň by mohla byť o niečo nižšia ako stojí práve základné Porsche 911. Alebo táto domnienka nebude správna a auto vo finále bude drahšie.