Muselo to prísť. Keď Céčko dostalo osemvalec s objemom 4 litre a dvoma turbami v C63, tak ani GLC63 nemôže zostať stáť v kúte. A je to najväčšia morda v triede. Porsche Macan Turbo s Performance Package má len 324 kW (440 k), BMW X4 M40i iba 265 kW (360 k).
Nová verzia konkurenta práve k X4, Mercedesu GLC bude mať výkon 350 kW (475 k) a 649 Nm. Táto verzia bude dostupná ako SUV aj kupé. Ale iba ako kupé bude Mercedes-AMG GLC63 S. Práve tu to prichádza. Motor je priamo z AMG GT S. Dosahuje plnohodnotných 375 kW (510 k) a 700 Nm.
Na SUV a aj na SUV kupé je zrýchlenie na stovku pod 4 sekundy zo sfér, ktoré môžu napadnúť len jedincom umiestneným v čalúnených miestnostiach príslušných ústavov. A preto také auto budete podvedome určite chcieť aj vy, veď každý, kto je nadšený z áut je trochu šialenec.
Obe výkonové verzie budú mať deväťstupňový automat a najnovšiu verziu pohonu 4Matic+. Na slabšom GLC63 bude na zadnej náprave mechanický samosvorný diferenciál, silnejšie GLC63 S bude mať elektronicky kontrolovaný diferenciál. Adaptívny podvozok? Áno. Veľké kolesá? Áno, 19tky a 20tky. Ostrejší vzhľad? Áno.
Ale ani jedna z úprav verzie AMG nie je tá najzásadnejšia. Tou je predná maska. Motor sa môže schovať, najviac efektu sprostredkuje maska Panamericana prevzatá z AMG GT R. Spôsobuje na aute ten wau faktor, ktorý prichádza hneď prvý.