Mazda MX-5 s cojones naviac

Mazda MX-5 je zábavné auto. A tiež má ako pozitívum, že aj napriek pohonu zadnej nápravy neskúša zabiť vodiča. Avšak to sa asi nedá povedať o konverzii Super 200 od BBR.

Takže po poriadku. Pod kapotou je síce dvojliter, ale okolo sa pár vecí zmenilo. Balík pozostáva z priepustnejšieho vzduchového filtra, nehrdzavjúceho výfukového systému, športovejších vačiek a optimalizovanej riadiacej jednotky.

Výkon narástol o 32 kW (43 k) a krútiaci moment o 25 Nm. Celkových 150 kW (204 k) a 225 Nm ide stále iba na ľahký zadok, čo z MX-5 robí zábavnú a čiastočne nebezpečnú mašinu. Za balík, bez inštalácie chce BBR v prepočte 2120 eur a za namontované komponenty 2745 eur.

Podľa Niela McKaya z BBR: „BBR vie, že komunita okolo Mazdy MX-5 je skoro ako samostatná cirkev a nie každý z nej zvládal naše prepĺňané kity. Tak sme sa rozhodli, že vytvoríme balík úprav na základe Super 175 a 180 s našimi vlastnými komponentami. Podarilo sa nám 200 koní bez prepĺňania. Úprava sa dá použiť každý deň a je výbornou hodnotou za danú finančnú sumu.“