Mansory G63 AMG Sahara Edition je gýčový pod povrchom

Mansory nevyrába modely, o ktorých by bolo ticho. Ak sa tak náhodou stane, tak potom musí jednoducho niečo poriadne gýčové predviesť. Páči sa nám Bugatti Veyron Linea Vincero. Ale G63 AMG Sahara Edition? Vážne? S kamuflážnym povrchom?

Terénne auto sa aspoň nepremenilo na cestnú beštiu. Možno sa s ním dá ísť na poľnú cestu. Ale 22-palcové disky nie sú kompatibilné s výraznejšími prejazdami. A vlastne ani karbónové rozšírenie karosérie o 80 milimetrov nepomáha. Ale prídavné svetlá vyzerajú celkom seriózne, akoby G63 Sahara Edition chcelo zvládnuť minimálne prejazd púšťou.

Zvonka to taká tragédia nie je. Lenže vnútro má rovnakú tému. Najväčším problémom, alebo najhorším strašiakom je nová konzola, ktorá zo samostatne stojaceho tabletu infotainmentu robí súčasť prístrojovky. Hnus velebnosti.

Motor však schvaľujeme. V8 s objemom 5,5 litra mal pôvodne 400 kW (536 k) a 750 Nm. Po úprave má až 618 kW (828 k) a 1000 Nm. Tisícka newtonmetrov je obmedzená kvôli tomu, aby neroztrhalo prevodovku. Úprava spočíva v nových piestoch, kľukách, ložiskách, hlavách valcov, kľukovom hriadeli a výfukovom systéme z nehrdzavejúcej ocele.

Za celok aj s úpravou chce Mansory 770 000 eur. Naozaj nám neušla nula. Sedemstosedemdesiat tisíc eur! Za toľko si už môžete kúpiť aj Ferrari F40. Je síce z iného súdka, ale cena mu bude stúpať a nebudete vyzerať ako bez vkusu.