Kompaktné SUV Lexus UX sme nie tak dávno testovali v hybridnej verzii 250h https://autogrip.sk/test-lexus-ex250h-f-sport-zapozuj/. V týchto dňoch sa ale predstavuje jeho plne elektrická verzia UX300e, ktorá je zároveň úplne prvým, plne elektrickým Lexusom.
Smutnou správou je, že už aj tak veľmi malý batožinový priestor UX bude kvôli batériam ešte menší. Karoséria samotná je v podstate takmer identická s ostatnými UX, elektrickú verziu ale viete odlíšiť podľa jedného dôležitého detailu. Štandardné verzie majú totiž okrúhly tvar viečka palivovej nádrže avšak elektrická verzia ho mé štvorcové a je pod ním ukrytý konektor na nabíjanie. Drobné zmeny sa týkajú dizajnu kolies a svetlej výšky zníženej o 20mm. Všetko za účelom lepšej aerodynamiky. Jedinou zmenou v interiéri je prístrojový panel zobrazujúci údaje o stave batérie a dojazde. Samotná li-ion batéria má 54.3-kWh, čo stačí na dojazd zhruba 400 km. Výkon je 150kW/201 koní a 300Nm. Rýchlonabíjačka nabije batériu za približne 50 minút, s tou štandardnou je to už však horšie. Trvá jej to približne 7 hodín. Hmotnosť auta je 1900 kg, čo si vyžiadalo aj odolnejšie a pevnejšie pruženie.
Dobrou správou je, že UX300e bude k dispozícii aj v Európe, avšak ohľadom cenníku a dostupnosti si ešte budeme musieť chvíľu počkať.