Lexus si môže dovoliť niektoré výstrelky, ktoré iné automobilky nemôžu. Je to z dôvodu hybridného programu a nízkych flotilových emisií. Aktuálne sú najšialenejšími modelmi RC-F a LC500, ktoré ale onedlho skončia. Preto je zaujímavý aj nový koncept predstavený na tokijskom autosalóne. Volá sa Lexus LBX Morizo RR a je úplne extrémny.
Ak ste fanúšikmi GR Yarisu, tak toto bude automaticky auto, ktorej sa vám musí páčiť. Má predsa rovnaký motor G16E-GTS, trojvalec s objemom 1,6 litra, ktorý po vylepšení produkuje výkon až 206 kW (280 k) a krútiaci moment 290 Nm. Tieto hodnoty sú ale len predbežné a ešte sa môžu do finálnej produkcie zmeniť. Dôležité však je, že sú aj v Lexuse LBX Morizo RR.
Takže toto auto bude jazdiť rovnako extrémne ako jeho menší brat s iným logom. Je predsa na rovnakej platforme a použitie jednotlivých komponentov je o to jednoduchšie. GR Yaris získal facelift a LBX Morizo RR vybral všetky detaily a použil ich v balení crossoveru. Vozidlo je nižšie ako sériové LBX, má lepšie nápravy a 19-palcové zliatinové disky. Dôležité je, že vpredu má nápravu MacPherson a vzadu usporiadanie s dvojitými lichobežníkmi.
Lexus LBX Morizo RR by mohol jazdiť extrémne dobre, keby bol produkčnou verziu. Toyota, ani Lexus zatiaľ nepotvrdili záujem vyrábať toto malé šialenstvo, ale potenciál by tu bol. Veď keď Volkswagen dokáže predávať T-Roc R, tak aj na takéto auto musí byť nejaký priestor.
A rozhodne by bol priestor aj vďaka tomu ako auto vyzerá. LBX už sám o sebe vyzerá výborne a v tomto prevedení s nižšou svetlo výškou a tuhším podvozkom pôsobí azda ešte lepšie. Veď má všetky lákadlá vrátane sivého laku, tentoraz doplneného o žltú farbu. Aj tu je určitá symbolika, žltú farbu má ako obľúbenú práve Akio Toyoda. Takže znova, je to pocta človeku, ktorý sa kedysi potajme prihlásil do pretekov na 24 hodín s použitým Lexusom IS a jazdil bez toho aby to ostatní predstavitelia automobilky vedeli.