Konečne, Peugeot 308 GTi má motor z RCZ-R

Niektorí sa pretekajú, kto zvládne nejaký okruh najrýchlejšie. Všetci viete, na čo narážame. Boj na reálnom trhu a reálnych okreskách bude však ešte zložitejší. Po výbornej verzii GT a nemenej schopnom základe THP 155 prichádza Peugeot s 308 GTi.

Naživo sa ukáže na festivale rýchlosti v Goodwoode. Ale zmeny sú akosi schované. Lesklý zadný difúzor a väčšie otvory na prívod vzduchu sú naozaj nenápadnými zmenami. Lesklé lakovanie nájdete aj na maske chladiča. Ale zásadnejšie sú veľké disky kolies schovávajúce brzdové kotúče s priemerom 380 milimetrov vpredu a 268 vzadu.

Po vzore Leonu Cupra bude mať aj Francúz dve výkonové verzie. Obe budú mať síce zhodne 330 Nm, ale výkon bude buď 184 kW (250 k), alebo 199 kW (270 k). Výkon ide na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Automat zatiaľ v pláne nie je. S hmotnosťou 1205 kilogramov už slabšia verzia zrýchli na stovku za 6,2 sekundy. Viac výkonu ešte uberie 0,2 sekundy.

Kým 250ka bude stáť na 18-tkach, 270tka bude cestu držať devätnástkami. A prečo treba výkonnejšiu alternatívu? No, preto, že má sériovo samosvor Torsen!

Ďalšou výrazne pozitívnou zmenou bude možnosť úplne vypnúť ESP. Pohľad na spotrebu tiež nevyvoláva strach. V kombinovanom cykle má spotrebovať iba 6 litrov na sto kilometrov. Veď má objem iba 1,6 litra.

Vnútri sa pomenili iba detaily. Kde-tu pribudlo logo GTi, či nápis PeugeotSport. Na britskom trhu má stáť výkonnejšia verzia 28 155 libier. Len pre perspektívu, Seat Leon Cupra 280 tam stojí 27 910 libier, čo je porovnateľná hodnota.