Nový Citroën C4 Picasso už vôbec nie je nový. Ale stále tak vyzerá, lebo ufónsky dizajn sa len tak ľahko neopozerá. Od roku 2013 sa automobilke podarilo predať 300 tisíc kusov modelu. Ale čas nestojí a nejako treba auto inovovať, aby zostalo atraktívne aj naďalej.
Inovácia sa prejavila hlavne vpredu. Nová maska chladiča vyzerá ako z iného auta. Máme pocit, že pred faceliftom bolo také ladnejšie. Aspoň tie chrómové lišty v rohoch, okolo hmloviek, ju trochu kompenzujú.
Bok predvedie pri krátkom kuse len nové sedemnásťpalcové disky. Pri Grande sa naviac objaví aj nová strieborná farba olbúku a hrán strechy. Doteraz mala tmavšiu antracitovú farbu. Ak bude niekto naozaj chcieť, tak mu automobilka nalakuje strechu inou farbou. V ponuke sa objavia aj tri nové farby. Sú to tieto dve, modrá a béžová. Tretia je zahalená tajomstvom. Bude až v katalógoch a konfigurátoroch. A vlastne vzadu ešte budú 3D LED svetlá. Odteraz štandardne, nie za príplatok.
Interiér síce vyzerá ako doteraz, ale zdanie klame. Najmä ak máte modré čalúnenie sedadiel. Vraj budú schémy až štyri. Jedna modrá, dve už boli doteraz a o tej poslednej znova nič nevieme. Úžasnou novinkou je sedempalcový dotykový displej v strede prístrojovky. Má vylepšenú odozvu. Pomalé reakcie celkom vadili aj nám pri teste. Vraj sa zlepšila aj využiteľnosť veľkého displeja hore. Už sa možno bude dať používať mapa hore bez toho aby nutne musela byť zapnutá aj dole.
Do technologického arzenálu pribudlo handsfree. Ale nie to na mobil, to už bolo. Handsfree otváranie kufra. Zašmátrate nohou pod nárazníkom a dvere vyletia sa pomaly a za pípania zatvoria. Otvárajú sa bez cenzúry. Inovovaný C4 Picasso dokáže čítať značky s limitmi, má adaptívny tempomat a aktívne pristupuje k monitorovnaniu mŕtveho uhla.
V predaju už v lete. Aj C4 Picasso, aj Grand C4 Picasso.