Je až prekvapením, že modely Scala a Kamiq od automobilky Škoda sú na trhu už tak dlho, že potrebujú modernizáciu. Tá prichádza v polovici životného cyklu a je štandardom a nedeliteľnou súčasťou každého jedného automobilu. Prichádza skôr, či neskôr, ale vždy musí prísť a osviežiť tak model do ďalšieho života.
Česká automobilka zvolila celkom zaujímavý prístup, kedy ešte viac novou verziou diferencovala segmenty na ktoré modely mieria. Scala je po modernizácii ešte konzervatívnejšia a Kamiq ešte odvážnejší. Základom modernizácie je zmena prednej časti komplet s novým nárazníkom, ale tiež s novou maskou chladiča. Tu, úprimne, skôr na modeli Scala. Bez ohľadu na toto vidno na oboch modeloch vylepšenie svetlometov.
Obe vozidlá, tak Kamiq ako Scala, ukážu hlavne použitie LED systémov v štandarde a za príplatok použitie maticových LED systémov. Ďalšími zmenami sú zadné svetlá, ktoré vo výbave LED Top môžu mať aj dynamické smerovky. Novinkou budú aj nové zliatinové disky s priemerom až do 18 palcov a s výrazne aerodynamickým charakterom. Obe autá teda prídu sa veľmi podobnými zmenami zvonka, ale s výraznejšou diferenciáciou.
Interiérové zmeny sú pod taktovkou menších detailov. Novinkou bude panel klimatizácie, ktorý má síce novú formu, ale má rozhodne iné tlačidlá. Všetko je elegantnejšie a príjemnejšie, ale stále vo forme klasického prepínania bez dotykových plôch. Dotykové plochy sú predsa o niečo vyššie. V štandardnej výbave je displej s uhlopriečkou 8,25 palca a s dvomi kolieskami. Balík Navi doplní displej s uhlopriečkou 9,2 palca bez akýchkoľvek koliesok, ale so dotykovými tlačidlami na strane. Štandardom bude aj digitálny panel pred vodičom. Základ zase ponúkne 8 palcov a príplatková výbava 10,25 palca. Ani tu viac zmien nebolo treba.
Škoda však siahla na jednu zásadnú charakteristiku. Zmenili sa názvy výbav. Základom bude Essence, nad ňou bude Selection a na vrchole bude športovo ladená výbava Monte Carlo.
Práve Monte Carlo bude vrcholom pre model Scala aj Kamiq. Monte bude mať hlavne čierne prvky, ktoré sú inak chrómové, ale tiež príde so športovejšími detailami a diskami s priemerom 17 palcov. Za príplatok bude možnosť vymeniť disky za 18-palcové, ale vždy bude štandardne napríklad Top LED osvetlenie. Interiér okorenia športovejšie sedačky a téma Monte Carlo na displeji. Na prístrojovej doske bude falošný karbónový povrch a v základe budú práve väčšie displeje a ambientné osvetlenie.
Škoda Kamiq aj Scala stoja stále na platforme MQB A0, ktorá predurčuje použitie motorov. Už to nebudú žiadne naftové agregáty, ale pekne benzínové alternatívy s objemom 1,0 litra a 1,5 litra. Najvýkonnejšia možnosť bude mať 110 kW (150 k) zo štvorvalca. Motor bude spojený výlučne s automatickou sedemstupňovou prevodovkou. Pohon bude štandardne na predné kolesa a to bude vlastne jediná možnosť.
Škoda začne tento model predávať už v druhej časti tohto roka.