Hyundai do Paríža nachystal facelift najmenšieho modelu i10. Malé krabicovo tvarované auto dostalo niekoľko ocenení tvarov. Red Dot Award je len začiatkom, Top Gear ho vyhlásil za najlepšie auto v triede. A my súhlasíme, overili sme si to v teste s motorom 1,2. Na LPG až tak presvedčivý malý Hyundai nebol, ale hanbu si tiež nespravil.
Zmenené tvary predného nárazníka umožnili vsunúť LEDky na denné svietenie priamo do samostatných kruhových elementov. Teraz má i10 tri páry svetiel vpredu. Hlavné, LEDky na denné svietenie a hmlovky. Vzadu sa tiež zmenil nárazník, dostal obrovské kruhové hmlovky a plastovú plochu. Zaujímavé áno, ale ako to bude reálne vyzerať budeme čakať na živú prezentáciu. Inak, tie predné LEDky akosi pripomínajú konkurenčný Renault Twingo.
Vnútro si zachovalo všetky tvary, ale dostalo nový systém s dotykovou obrazovkou. Tá je so siedmimi palcami väčšia ako vo väčšej Elantre. Naviac podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Keď už sme pri tom, používa niekto vôbec tieto vymakané funkcie? My sme ich skúsili a nepresvedčili nás, že toto je cesta.
Pozitívom interiéru je možnosť zvoliť farebnú kombináciu, v ponuke je klasicky čierna, ale aj béžová, modrá a oranžová. Bezpečnostnú ponuku obohatí systém upozornenia pri vybočení z pruhu a protikolízny výstražný systém.
Agregáty s objemom liter a 1,2 litra zostanú rovnaké ako doposiaľ. Druhá generácia, tá súčasná, je celkom úspešná, zatiaľ si našla 220 000 zákazníkov.