Golf GTD Variant naozaj dáva zmysel

Hothatche sú teraz v kurze, ale predstavte si, že vlastníkom pribudne pár rokov, žena a dieťa. To už Clio RS nebude tou správnou voľbou. Ani to nové s piatimi dverami. Situáciu našťastie umne zachraňujú hotwagony. Lenže čo ak sa aj nájazd enormne zvýši? Naftový rýchly kombík vyzerá ako ideálny kandidát.

Čo teda máme na trhu? Octaviu RS TDI Combi, Leon ST FR TDI a po novom sa o pozície bude uchádzať aj Focus ST TDCI kombi. Volkswagen nechce zostať mimo hru a ukázal Golf GTD Variant. To, čo sa dá očakávať je aj realitou. Základ je presne rovnaký ako na Leone, či Octavii.

Dvojlitrový motor TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm poháňa predné kolesá. Na výber bude šesťstupňový manuál a samozrejme aj automatický DSG ekvivalent. Kvôli väčšej hmotnosti kombíku trvá stovka o pol sekundy dlhšie, ale stále ju dá za 7,9 sekundy. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov.

V porovnaní s policajným Golfom Variant má iné nárazníky, masku chladiča so tvarmi včelích plástov, dvojitú chrómovú koncovku výfuku, sedemnástky Curitiba a štandardne bi-xenóny. Auto kleslo o 15 milimetrov. Vlastne oproti policajnému kombíku sa stratili majáky, bradavica na meranie rýchlosti a rýchle pruhy na bokoch.

Vnútri sa, podobne ako v hatchbacku, nájde károvaný vzor na poťahoch. Žeby najlepší Golf súčasnosti? Pravdepodobne! V Dojčlande stojí základ 31 975 eur. A za 965 eur je balík Sport and Design s osemnásťpalcovými diskami, tmavými oknami, červenými strmeňmi bŕzd a možnosťou voľby režimu jazdy. Svetu sa ukáže v Ženeve na autosalóne. Slovenský importér predpokladá základnú cenu 28 500 eur.

Volkswagen Golf GTD 01 Volkswagen Golf GTD 02