Výkonná verzia ľudového auta s menom Golf nie je len GTI. Celkom športovo sa tvári aj naftový model GTD. Najvýkonnejší ropák sa dostane do predaja koncom leta. To neznie zle. A bude už na autosalóne v Ženeve.
Najvýkonnejší naftový dvojliter už skoro dobieha jednoturbové agregáty od BMW. Motor so systémom common-rail poskytuje slušných 135 kW (184 k) a 380 Nm. V preklade to značí nárast skoro 10 kW (14 k) oproti šestke.
Cez šesťstupňovú prevodovku poháňa predné kolesá. Podľa voľby to môže byť manuál alebo dvojspojkové DSG. Keď porovnáme zrýchlenie na stovku, vyjde, že nový model je s hodnotou 7,5 sekundy o 0,6 sekundy lepšia. A maximálka je v podobnom garde. Šestka dala 222 km/h, sedmička dokáže 230 km/h.
Omnoho brutálnejšie však vyzerá porovnanie spotreby a emisií. Spotreba klesla z 5,2 na 4,1 litra v kombinovanom cykle a emisie z 139 na 109 gramov CO2 na kilometer. Klobúk dolu a pochvalu pred naštartovaným chrochtákom.
Dizajn GTD sa tiež trocha zmenil, môžu za to iné nárazníky, väčší spojler na piatych dverách, širšie prahy a tiež vyústenie výfuku a difúzor. Nám sa iné zdajú aj zadné svetlá, ale ako celok aj s interiérom Golf GTD pôsobí ešte hodnotnejšie ako obyčajné verzie.