Géčko s pôvodným motorom spravilo 890 tisíc kilometrov

Niektorí toľko za život ani neprejdu. A vonkoncom nie jedným autom. Ale Gunther Holtorf za 26 rokov prebrázdil rôzne krajiny. Stále jazdil vo svojom Mercedese triedy G.

Každý príbeh sa začína niečim relatívne bežným. Gunther dal výpoveď v Lufthanse, kde robil manažéra. Pomenoval svoj Mercedes-Benz G300GD modrej farby z roku 1988 menom Otto a vyrazil. Prvé roky prechádzal africké krajiny so svojou treťou ženou, ale v roku 1990 sa rozišli. Dal inzerát na zoznámenie od nemeckého týždenníka Die Zeit a ozvala sa mu Christine. S ňou cestoval do Juhoafrickej republiky a potom do Argentíny, kde Géčko dosiahlo 200 tisícovú hranicu.

Po strednej Amerike, Mexiku, Kanade a Aljaške Géčko prešlo do Sýrie a Kazachstanu, čo stav počítadla kilometrov dostalo na 500 tisíc kilometrov. Potom nasledoval Afganistan, Turecko, Karibik, Kuba, Veľká Británia a európske krajiny.

Po smrti Christine v júni 2010 pokračoval Gunther ďalej, tak ako jej sľúbil, ale už s podporou automobilky. Šiel do Číny a Severnej Kórei a cez Kambodžu sa postupne dostal naspäť do Berlína ku Brandenburskej bráne.

Géčko má stále, aj po 890 tisícoch kilometrov pôvodný motor. Aj keď boli poruchy zriedkavé, na streche boli stále boxy so 400 náhradnými dielmi. Najväčší problém vznikol na Madagaskare, kde pri predbiehaní začalo trhať krajnicu a G300GD skončilo hore kolesami. To si vyžiadalo návrat do Európy po novú karosériu. A napríklad ložiská menil Gunther v Andách vo výške 5000 metrov nad morom.