Ford má pod kapotou Kugy 1,6-litrový EcoBoost. Ale buďme úprimní, ten netvorí základ predajov. Tým ťažiskovým pilierom je 2,0 TDCI s dvoma výkonovými verziami. Základ ponúka 103 kW (140 k) a výkonnejšia zase 120 kW (163 k).
Ale teraz sa v ponuke objavil aj nový agregát 2,0 TDCI s výkonom zvýšeným na 132 kW (180 k). Krútiaci moment sa dostane na 400 Nm. V ponuke bude buď s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo s rovnakostupňovým automatom. Spotreba a emisie sú nižšie ako pri 163 k verzii. To znamená kombináciu 5,2 pre manuál a 5,4 pre automat.
Z ponuky sa vytratí aj verzia s 103 kW (140 k) a nahradí ju o vlások výkonnejšia s 110 kW (150 k). Ale to stále nie je všetko, s čím Kuga prichádza. Stále kritizujeme jednotvárnu ponuku farieb s monochromatickým charakterom. Po novom sa do ponuky dostane aj zlato-oranžová Tiger Eye a nová červená Ruby Red.
Nová Kuga s najvýkonnejším naftovým motorom a výbavou Trend prichádza na slovenský trh s cenovkou 30 690 eur. Ako Titanium Plus stojí 36 680 eur. Pritom príplatok za automat Powershift je len necelých 2000 eur.
Pozrite si aj redakčný test Fordu Kuga tejto generácie.