Fiat 600 sme tu už na test raz mali. Išlo vtedy o plne elektrický model 600e vo výbave RED. Dnešný test ale bude o aute v základnej špecifkácií 600, avšak nie s elektrickým ale hybridným pohonom, ktorý je pre väčšieho súrodenca legendárnej päťstovky tiež dostupný. Má celkový výkon 136 koní a ide o silnejší z dvojice hybridov.
Auto sme dostali v sympatickej pastelovej, modro-zelenej farbe karosérie, ktorá je doplnená čiernym oplastovaním. A hravý vzhľad pôvodného modelu 500 nechýba ani väčšiemu súrodencovi. Vlastne, vyzerá to tak, ake keby do modelu 500 fúkli ako do balónu a nechali ho trochu prerásť 🙂 Základným vonkajším rozdielom medzi modelmi 500 a 600 je dvojica dverí naviac a dlhší rázvor. Základom prednej masky sú predelené okrúhle svetlá so zaslepenou vrchnou časťou a tiež zaslepená predná maska, kde logo Fiatu nahrádza označenie modelu 600. To je prítomné aj vzadu v čiernom oplastovaní nárazníku a tiež na bočných ochranných obkladoch dverí. Ale aj na takých detailoch ako svetlá. Mimochodom, tie zadné majú prepracovanú mriežkovanú textúru. Celý dizajn auta je zaoblený a hravý a vyslovene sympatický. Vydarili sa aj šesťlúčové, čierno-strieborné disky kolies, len profil pneumatík by mohol možno byť nižší a veľkosť o palec väčšia.
Interiér Fiatu 600 v základnej výbave je farebne decentne zladený v kombinácií čiernej a bielej. Bielu nájdete na prešívaní aj na vrchnej časti sedadiel. Samotné sedadlá majú poťah s vrúbkovanou štruktúrou a celkovo sú pekné a pohodlné, aj keď pomerne mäkké. Na materiáloch sa však, vzhľadom k nízkej cenovke muselo šetriť práve tu. Plasty sú takmer všade tvrdé. Síce pekne spracované, ale tvrdé. Taktiež chýba skladacia roletka na prekrytie veľkej stredovej prepážky aj lakťová opierka a tiež elektronická ručná brzda. Tieto prvky sú totiž prítomné až žo vyššej špecifikácií. Exteriér Fiatu 600 teda pôsobí veľmi trendy a nápadito, avšak v interiéri sú práve tieto oblasti, kde sa muselo trochu pošetriť. Veľmi vydareným prvkom je ale obkladová lišta palubnej dosky vo farbe karosérie, ktorá značne osviežuje kabínu, rovnako ako podsvietenie. Prevody sa radia tlačidlami a zžiť sa s nimi je iba otázkou zvyku. Tlačidlá si Fiat ponechal aj pre ovládanie klimatizácie a vyhrievanie okien, čo poteší. Vo výbave sú napríklad parkovacie senzory, automatická klimatizácia, tempomat, množstvo odkladacích priestorov či bezdrôtová konektivita smartfónu. Pozitívom je aj dvojramenný, kožou obšitý volant so splošteným spodkom a dvojica displejov. Tie sa vydarili a ponúkajú slušnú grafiku a premietanie údajov. Ten pred vodičom je menší, avšak obsahuje všetky najdôležitejšie údaje a tak je graficky príjemný pre oči aj dostatočne informatívny. Stredový infotainment síce neponúka navigáciu ani parkovacie kamery, ale zrkadlenie smartónu mu ide dobre a tak navigáciu dostanete týmto spôsobom. Reaktivita, logika menu ani grafika rozhodne neurazia a tak v aute s cenovkou pod 25 tisíc eur rozhodne potešia. Priestorovo je 600 pomerne priestranným autom, oproti 500 priam giganticky veľkým 🙂 Ani vzadu sa nesedí zle a miesta je prekvapivo dosť aj pre kolená dospelých, čo z Fiatu 600 robí dostupné a nie úplne malé auto, ktoré možno nazvať rodinným. Až na kufor, ktorý ma 385 litrov. To inak vcelku stačí, ale štyri osoby sa doňhou budú na dovolenku baliť kompromisne.
Hybridná šesťstovka je poháňaná malým, 1.2 litrovým trojvalcom s výkonom 100kW/136 koní a krútiakom 230 Nm. Tento motor je silnejším z dvojice hybridov, keďže ten slabší má iba 100 koní. Samotný elektrický motor má výkon 21kW a celý systém funguje na mild hybridnom princípe, ktorý ale neumožňuje zvoliť si plne elektrický režim. V nízkych rýchlostiach si ho ale auto aj tak zvolí samo a tak nám absencia manuálnej voľby až tak nechýbala. Celý pohon ale funguje veľmi dobre a zladene a prispieva k slušnej dynamike, lebo Fiat 600 s týmto pohonom vie na stovku zrýchliť za 8,5 sekundy, čo je nadpriemerne dobrá hodnota. Dynamicky ide teda o veľmi slušný pohon a tiež kombinovaná spotreba 5,6 litra nie je vôbec zlá, aj keď vyššia než udáva výrobca. Vieme si ale predstaviť, že asketickejší vodiči ju kľudne stlačia pod 5 litrov. Bez diaľníc. Kultúra chodu aj odhlučnenie sú tu tiež fajn a motor si dobre rozumie s automatickou prevodovkou e-DCT, ktorá má šesť stupňov a radí ich bez výraznejších zaváhaní. Aj napriek slušnej dynamike nie je Fiat 600 vôbec autom so športovými ambíciami. Má na to príliš vysoký profil pneumatík ale aj celkovo pohodlne naladený podvozok a riadenie zamerané skôr na ľahké než presné a športové manévrovanie. A vlastne, presne takéto naladenie si pre podobný typ auta predstavujeme.
Fiat 600 Hybird so silnejšou variantou pohonu je prekvapivo dynamický a tiež pomerne ekonomický. Ak sa vám páči malá 500 ale potrebujete zároveň praktické auto, 600 je priam dokonalá. Ponecháva si ten typický štýl, avšak pridáva extra priestor v podobe priestrannej kabíny. Tá je navhrnutá so zreteľom na cenovku. Avšak ak vás budget príliš netlačí, vyššia verzia La Prima pôsobí vnútri hodnotnejšie a môže dávať zmysel. Samotná kabína je ale aj tak sympaticky navrhnutá, aj keď neprekypuje výbavou. Exteriér je vyslovene milý a ľúbivý, presne po vzore malej 500. Toto auto ale boduje cenou, za ktorú mu s radosťou odpustíte aj tvrdšie plasty. Za cenu 23 990 eur s DPH budete v danej triede ťažko hľadať lepšiu ponuku.
Fiat 600 Hybrid
Motor | R3 benzín + HEV |
Objem | 1199 cm3 |
Výkon | 100kW/136 koní |
Krútiaci moment | 230 Nm |
Prevodovka | Automatická 6-stupňová e-DCT |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4178 mm |
Šírka | 1779 mm |
Výška | 1525 mm |
Rázvor osí kolies | 2557 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1355 kg |
Batožinový priestor | 385 l |
Palivová nádrž | 44 |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 184 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Spotreba (WLTP komb.) | 4,8-5,7 |
Emisie g CO2/km | – |