Autá sa časom menia. Nie je to len o zmene v rámci generácií, ale mená dostávajú nové tvare. Stalo sa tak pri Forde Puma, stalo sa tak Exploreru, teraz je na rade Ford Capri. Ford Capri je novým modelom, ktorý vznikol v spolupráci s koncernom VW. Je postavený na platforme MEB, ktorá má určité limity, ale určite je ideálna na elektrické vozidlá.
Takže je to vlastne problém? Určite nie. Akurát to meno mohlo byť asi iné, na to sa bude sťažovať najviac ľudí. Lenže elektrické autá potrebujú svoj štýl a pripomienka je nielen v názve. Zostáva otázku ako sa ku situácii postaví talianska zákonodarná ustanovizeň, keďže Alfe Romeo už Taliani zarezali meno Milano.
Odkazy by tu ale boli. Jedným z nich je tvar predných svetiel. Aj keď je všetko podriadené aerodynamike, stále vidno výraznú inšpiráciu pôvodným modelom. Svetlá majú náznak dvoch kruhových segmentov a podobné črty sú aj vzadu. Môžete ich vidieť aj na tvare línie bočných okien, ale aj na samotnej šikmej časti strechy. Práve šikmá časť strechy je zárukou toho, že takto tvarované vozidlo dokáže prejsť ešte ďalej ako obyčajný štandardne tvarovaný krabicový štýl SUV, napríklad Ford Explorer.
Ford pre toto auto stanovil minimálny priemer zliatinových diskov na 19 palcov, pričom ďalšie alternatívy sú s priemerom 20 a 21 palcov. Disky sú to nádherné, ale za nimi bude vzadu stále bubnový brzdný systém. Vpredu budú kotúče, ale platforma má vzadu jednoducho bubny.
Interiér prinesie podobné prevedenie ako má model Explorer vrátane systému Sync. Bude podporovať zrkadlenie dvoch zásadných platforiem, ale bude aj posuvný. Posúvať sa bude aj kvôli tomu, aby bol lepší výhľad na údaje, ale tiež sa bude posúvať aj kvôli otváraniu a zatváraniu skrytého odkladacieho priestoru. Ten je v spodnej časti a je celkom nenápadný. Druhý displej bude pred vodičom, už štandardne.
Auto dĺžku 4,6 m bude mať batožinový priestor s objemom 572 litrov v štandardnom stave a 1 510 litrov po sklopení zadných sedadiel. Rozhodne to nie je málo a vzhľadom k veľkosti auta je tento objem až prekvapivo dobrý.
Zatiaľ bude pre Capri na výber z dvoch druhov pohonu. Ten základný, totožný so základným a starým Capri, bude roztáčať zadnú nápravu. Tým ale podobné charakteristiky končia. Elektrický motor prinesie výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 545 Nm. To má byť zárukou šprintu na stovku za 6,4 sekundy. Omnoho zaujímavejší bude ale nástup krútiaceho momentu, ktorý je takmer okamžitý.
Základná verzia bude mať čistú kapacitu batérie 77 kWh a maximálny výkon nabíjania jednosmerným prúdom 135 kW. To znamená nabitie z 10 na 80 % za 28 minút. Dojazd prevedenia s pohonom zadnej nápravy bude až 627 km.
O niečo vyššiu spotrebu si zapíše Capri štvorkolka. Celkový výkon sa síce dostane na 250 kW (340 k), ale krútiaci moment sa nezarátava. Krútiaci moment zadného elektromotora ostáva 545 Nm a predný bude mať 134 Nm. Na stovku sa táto verzia dostane za 5,3 sekundy a podobne zvädne pri rýchlosti 180 km/h elektronickým obmedzovačom.
Dojazd bude 592 km a to aj vďaka trochu väčšej batérií. Využiteľná kapacita narastie na 79 kWh. Maximálny výkon nabíjania bude zase 185 kW. Takže z 10 na 80% sa dostane za 26 minút. Pre obe alternatívy je zhodný výkon striedavého nabíjacieho prúdu 11 kW.