Rolls-Royce prechádza na temnú stranu vo forme elektrickej energie. Predstavil totiž prvý sériový elektrický automobil s názvom Spectre. Dvojdverové kupé je naozaj masívne a aj masívne elegantné. Má byť síce ideovým nástupcom Phantomu Drophead Coupe, ale skôr svojimi tvarmi pripomína zväčšený Wraith.
Nová tvár automobilu je pod taktovkou masívneho chrámu s najväčšou šírkou doposiaľ a s podsvietením 22 LEDkami. Nad týmto chrámom tróni soška Spirit of Ecstasy, ktorá dostala mierny facelift v aerodynamickom tuneli. Aj to je jeden z dôvodov, že koeficient aerodynamického odporu je iba 0,25. Môže za to ale aj uzavretá predná maska a aj tvar obrovskej karosérie s dĺžkou takmer 5,5 metra.
Mohutné kupé si zachovalo otváranie dverí smerom vzad, podobne ako to majú ostatné takto zamerané modely značky. Otváranie je záležitosťou letmého stlačenia tlačidla, lebo vodič ani spolujazdec predsa nemôžu vynakladať zbytočnú námahu na zatváranie dverí.
Dvere samotné predvádzajú samostatnú kapitolu. Majú takmer 1,5 metra dĺžku a majú podsvietenie vnútorných výplní Starlight Doors. Toto podsvietenie pozostáva zo 5 876 bodových svetielok, ktoré sú nielen na dverách, ale aj na zadných krytoch bokov interiéru. K týmto svetielkam sa pridávajú ešte svetielka na strope. V noci to musí byť naozaj masívny zážitok. Rovnaký zážitok musí byť aj zo spracovania, lebo toto auto dostalo úplne nové sedadlá, ktoré berú inšpiráciu z manufaktúr v Británii v minulosti.
Vozidlo postavené na platforme s názvom Architecture of Luxury prináša elektrické motory s celkovým výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Tieto hodnoty sú však ešte len predbežné a sú vrcholmi, ktoré automobilka pri testoch dosiahla. Už aj tak dokáže vozidlo vyšprintovať na stovku za 4,5 sekundy. Odhadovaná vzdialenosť, ktorú prejde na jedno nabitie je podľa veľmi prísnej americkej metodiky EPA až štyristo kilometrov. Podľa WLTP to je až 520 kilometrov na jedno nabitie. Automobilka pritom zdôraznila, že Spectre nie je zamerané ani na spotrebu a dojazd, ale ani na výkony.
Zaujímavý je aj podvozok vozidla. Ten využíva možnosť rozpojiť stabilizátory na rovných cestách a prispieť tak ku komfortu a ozajstnému nezávislému zaveseniu všetkých kolies. V prípade náznaku zákruty sa stabilizátory znova spoja a auto drží aj napriek hmotnosti 3 tony. Na zisťovanie konkrétneho profilu trasy podvozková riadiaca jednotka berie údaje z navigácie.
Prví zákazníci sa nového modelu dočkajú v štvrtom kvartáli roku 2023 a cena zatiaľ určená nie je. Mala by však byť medzi hodnotami modelov Cullinan a Phantom. Konfigurovať ho môžete už teraz.