DS4, teda hatchback francúzskej prémiovky DS, je v ponuke aj s plug-in hybridným pohonom. Hybridy a plne elektrické modely sú dnes trendom a preto si žiadna značka nemôže dovoliť zanedbávať tento druh pohonu. DS má práve pre takýto pohon označenie E-Tense a s celkovým výkonom 225 koní to vyzerá na veľmi slušnú motorizáciu. Ako sa nám teda s týmto luxusne ladeným hybridom jazdilo?
Náš testovaný kus vo výbave Opera, nad ktorou je už iba Cross Opera, mal karosériu v perleťovo bielom laku, ktorá pôsobila ako šik elegantná voľba. DS4 to jednoznačne hrá práve na dojem luxusu a reprezentatívnosti, takže táto nenápadná ale pritom veľmi elegantná farba mu svedčí. Auto síce jazdí na veľkých 19″ diskoch kolies v čierno striebornom prevední ale nenchajte sa zmiasť. Aj keď profil karosérie pôsobí dynamicky, autu ide predovšetkým o pohodlie a eleganciu a športové ambície sú skôr druhoradé. Subjektívne by sme možno až povedali, že práve DS4 nám príde ako dizajnovo najvyváženejší model značky, čo je ale vecou vkusu. Auto totiž nemá prehnane extravagnatné a prekombinované tvary či plochy ale zároveň je stále dostatočne originálne a netuctové. Vpredu aj vzadu svieti moderná LED optika. Vpredu naviac doplnená o agresívne zahnuté úzke pásiky denných svetiel. V štylizovanom logu DS sa vpredu šikovne skrýva kamera a dizajnovou špecilitiou DS4 sú výsuvné, chrómové kľučky dverí, ktoré rozhodne upútajú pozornosť. Chrómu je na DS4 celkovo dosť, či už na prednej maske, okolo okien dverí alebo na lištách. Zadná časť zasa zaujme originálnou transparentnou optikou svetiel. DS4 sa teda vydarila, je vyvážená, odlíšiteľná ale stále neprechádza tú únosnú hranicu, kedy prílišná snaha o inakosť sa vie byť až otravná a gýčová.
Rovnaké konštatovanie platí aj o kabíne, ktorá je na prvý pohľad aj pocit luxusná a kvalitne spracovaná. Oproti predošlým DS oceňujeme aj taký detail ako hliník imitujúce obklady stredového tunelu a centrálnu lištu s fyzickými tlačidlami. Materiál je tu matnejší a už na prvý pohľad pôsobí kvalitnejšie ako predošlé lesklé verzie, ktoré vzbudzovali mierne bižutériový a lacný dojem. Ako nedostatok vnímame lakťové opierky dverí, ktoré sú síce pekné, ale príliš úzke na to, aby dobre plnili svoj účel. Celková architektúra a základne črty kabíny sa ale rozhodne vydarili. Rozpačito a skôr efketne ako efektívne na nás pôsobil touchpad DS SMART TOUCH na stredovom tuneli, ktorý pri pohybe prsta vytvára zaujímavé grafické efekty slúží na ovládanie infotainmentu. Presnosť ani rýchlosť nie sú zlé ale akosi sme nevedeli tomuto rišeniu prísť na chuť. Možno by to chcelo iba viac času a zžívania sa. PEkným prvkom je ale kožený ostrovček na stredovom tuneli, ktorý slúži ako opierka ruky pri ovládaní touchpadu. Rozhodne krásny je aj dizajn sedadiel s bohatým prešívaním a emblémom DS na sedákoch, v ktroých sa výborne sedí aj na dlhých cestách. Disponujú nie len vyhrievaním, ale aj ventiláciou. Dojmom robustnosti a trvácneho luxusu pôsobí celá palubná doska, čo umocňuje mohutná hojné použitie kože ako obkladového materiálu. Volant má sploštený spodok ale akurátnu veľkosť aj hrúbku, tlačidlá tempomatu aj hlasitosi rádia tiež nie sú nepríjemne miniatúrne, takže ergonomicky v poriadku. DS4 má aj head up displej, takže na prístrojový panel sa za jazdy nepotrebujete neustále pozerať. Ten je inak plne digitálny a skôr minimalistický. Nechýbajú mu ale žiadne dôležité údaje a tak nemáme výčitky. Infotainment DS IRIS SYSTEM tu funguje prostredníctvom 10″ displeja. Grafika aj rýchlosť je výborná, navigácia dokonca ukazuje 3D budovy a parkovacie kamery majú hneď niekoľko náhľadov. Samozrejmosťou je bezdrôtová konektivita pre Apple aj Android. Ds4 je v prvom rade o štýle a luxuse a priestorovo teda nie je úplným premiantom triedy, najmä vzadu je to skôr priemerné. Deti a dorastenci problém mať nebudú, dospelé osoby ale prebytkom priestoru zahrnuté nebudú. Ak si ale DS4 kupuje niekto kto aj tak v aute prevažne jadzí sám či vo dvojici, je to úplne v poriadku. A ruku na srdce, ono to tak aj prevažne býva. Štvorica dospelých v hatchbacku na dlhé trasy nie je úplne každodenným štandardom. K priestornejšiemu a vzdušnejšiemu dojmu z kabíny inak prispieva aj veľké strešné okno. Pre úplnosť doplníme, že do kufra DS4 naložíte 390 litrov batožiny. To je opät škôr priemerná hodnota, pre dve osoby ale úplne dostatočná.
Plug-in hybridný pohon DS4 E-tense má systémovo 168kW/225 koní a 320 Nm. Benzínový 1.6 liter prispieva 180 koňmi, elektromotor zasa 110. Batéria má 12,4 kWh a udávaný dojazd 62 km. My sme sa v meste dostali ale iba na 46km. Ako to už u plug-in hybridov býva, nabíjanie je výrazne pomalšie ako u klasických elektromobilov. So zabudovanou 7,5 kWh nabíjačkou treba rátať so zhruba dvoma hodinami, z domácej siete to dáte pod osem. Takže typické nočné nabíjanie, čo nie je problém. DS4 E-tense je na stovke za 7,7 sekudny, čo je veľmi slušná hodnota. Výkon a samotný prejav motora je však servírovaný skôr nenápadne a bez dramatickosti, takže aj keď auto zrýchľuje svižne a dostatočne rýchlo, pocitová rýchlosť sa zdá byť nižšia. Nepovažujeme to ale za nedostatok, veď toto nemá byť žiaden hothatch o rýchlost. Vyšší výkon tu nenútene slúži na dôstojnú dynamiku s výkonovou rezerovu a nie na športové ambície a dramatické efekty. Osemstupňový automat tu radí hladko a príjemne a niet mu čo vyčítať, taktiež motor je odhlučnený príkladne, takže ide o veľmi príjemné kombo na dlhé cesty. Spotreba samozrejme veľmi záleží od nabíjania batérie, ako u každého hybridu. Ak nabíjate pravidelne, viete dosiahnuť kombinované hodnoty aj pod 6 litrov. Bez nabitia batérie ale počítajte s hodnotou zhruba o niečo cez liter vyššou. To je však vzhľadom k výkonu stále fajn.
DS4 E-Tense je elegantný a luxusne pôsobiaci hatchback s reprezentatívnou kabínou aj exteriérom. Má však svoje špecifické prvky a tak to nikdy nebude žiadna masovka, čo je ale fajn a svedčí to o originalite. Hybridný pohon je pomerne efektívny a má obstojnú spotrebu, vzhľadom k vyššiemu výkonu. Ten síce svojím prejavom nepôsobí nijako dramaticky, ale za každých okolností máte dostatok výkonu bez hluku a zbytočných efektov. A to pri prémiovom aute, hrajúcom to hlavne na luxus a pohodlie presne chcete. Cenovka 59 890 eur za testovaný kus ale fakt nie je malá a DS si za veľkú dávku a štýlu necháva zaplatiť. Lenže, ak vás budget pustí a chcete auto, ktoré je proste iné ako konkurencia, budete ju musieť prekúsnuť.
Test DS 4 E-Tense PHEV
Motor | R4 benzín |
Objem | 1598 cm3 |
Výkon | 166 kW (225 k) pri N/A ot/min |
Krútiaci moment | 320 Nm pri N/A ot/min |
Prevodovka | Automat 8 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4400 mm |
Šírka | 1866 mm |
Výška | 1470 mm |
Rázvor osí kolies | 2675 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1790/2200 kg |
Batožinový priestor | 390/- l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 233 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,7 s |
Spotreba (WLTP komb) | 1,2- |
Emisie g CO2/km | 27-28 |