Španieli štýl a dynamiku vedia a elektrický Cupra Born je toho jasným dôkazom. Lenže ku dynamickým líniám športovej značky mu stále chýbalo reálne dynamickej pohonné ústrojenstvo. Doposiaľ bol najvýkonnejším prvkom Cupra Born eBoost, ale odteraz bude vrcholom ponuky Cupra Born VZ.
Zmeny vo vizuálnom stvárnení sa dajú hľadať ťažko, najviac sa zmenila asi ponuka kolies. Kým Born eBoost mal klasicky 19-palcové zliatinové disky, VZ bude mať disky s priemerom 20 palcov. No a na kufri sa objaví označenie tejto verzie.
Rovnako málo zmien ukáže interiér. Najväčšou bude použitie sedadiel Cupra Bucket, ktoré budú škrupinové a ponúknu lepšiu oporu tela pri preťažení v zákrutách. Preťaženie s autom vážiacim slušných 1,6 tony. Asi aj preto tie 20-palcové zliatinové disky so šírkou 235 mm pneumatiky. Druhou zmenu je vylepšenie informačno-zábavného systému novú generáciu MIB 4. O jeho výhodách som už neraz hovoril, ale výrobca propaguje ako najväčšiu možnosť plánovania nabíjania a núteného vyvolania zohrievania batérie.
No a teraz sa pozrime na to podstatné. Batéria narástla, ale nie v celkovom údaji kapacity. Má stále 82 kWh, ale využiteľných bude viac ako pôvodne. Nová technológia a nové riadenie zabezpečia, že zo 77 kWh sa dostane využiteľná kapacita na 79 kWh. To značí dojazd 570 km, za ktorým je schovaný aj nový motor.
Elektrická pohonná jednotka ponúkne výkon až 240 kW (326 k), oproti eBoostovým 170 kW (231 k) a krútiaci moment dosiahne až 545 Nm. Zrýchlenie na stovku sa skráti o sekundu na 5,7 sekundy, samozrejme v porovnaní s verziou eBoost, ktorá držala prvenstvo vo výkone doteraz. No a maximálna rýchlosť sa znova pri porovnaní týchto dvoch verzií dostane pri verzii Born VZ o 40 km/h vyššie až na 200 km/h.
Nová vrcholná verzia sa na trhu objaví v tretom kvartáli tohto roka a bude nekorunovaným kráľom elektrickej ponuky automobilky. Je predsa pokračovateľom úspešnej série predstavenej v roku 2021, z ktorej minulý rok automobilka Cupra predala takmer 45 000 kusov.