Fanúšikovia M-kových modelov BMW dlho skučali, že chcú kombi M3. Jediný praktickým M-kovým modelom doteraz bola M5 E61, ktorá mala 10-valcový päťlitrový motor. Na M3 sa, doteraz, nikdy nedostalo, aj keď automobilka M3 Touring predstavila ako koncept na báze generácie E46 pred 20 rokmi. Teraz však prichádza M3 Touring ako prvé sériové kombi s logom M3.
Podobne ako sedan aj kombi dostalo špecifickú zadnú nápravu, ktorá si vyžiadala zväčšenie šírky až o 7,5 cm. Vďaka novým nárazníkom, ktoré tiež kopírujú tie použité na sedane, vychádza, že dĺžka je väčšia až o 8 cm. Toto je teda najväčšie kombi v ponuke radu 3.
Zvonka 20-palcové disky rozhodne nemožno nazvať praktickými, interiér na svojej variabilite nestratil ani štipku. Stále má základný objem batožinového priestoru 500 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa dostáva až na 1510 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, čo uľahčuje manipuláciu a prináša naozaj slušnú variabilitou rozmiestnenia prepravovaných vecí a osôb. Ale keďže kombi nemá vôbec takú torznú tuhosť ako sedan, BMW muselo pridať do spodnej časti modelu mnohé výstuže. To znamená, že kombi je ťažšie ako sedan, ale to sme čakali asi všetci.
Zaujímavá je ponuka pohonov. Kým sedan nám začína 353 kW (480 k) motorom s pohonom zadnej nápravy a manuálom, pre kombi bude základ 375 kW (510 k), automat M Steptronic s 8 prevodovými stupňami a pohon všetkých štyroch kolies xDrive. Práve pohon všetkých 4 kolies nie je úplne štandardný a je možné ho prepnúť do výlučne zadokolkového režimu. V takom prípade sa bude naozaj hodiť desať stupňov nastavenia trakčnej kontroly.
Pri plnom zrýchlený dokáže M3 Touring šprint na stovku za 3,6 sekundy, pričom bude pokračovať s vervou až ku 250 km/h. Reálne sa však dá klasický obmedzovač posunúť ešte o 30 km/h priplatením si za M Driver’s Package. BMW bude toto kombi vyrábať v továrni v Mníchove po boku M3 Sedan a za necelých 100 000 si ho už onedlho môžete objednať.