Chcete byť eko? Lamborghini Urus SE je s plug-in hybridom

Lamborghini rozširuje ponuku svojho najpredávanejšieho model Urus o novú modifikáciu, Urus SE, využívajúcu elektrický motor. Nebude to čisto elektrické auto, bude to plug-in hybrid. Plug-in hybrid, ktorý si zachová výkonnostné charakteristiky a oproti základu sa posunie ešte o kúsok ďalej.

Veľkou zmenou prechádza už predná časť, ktorá dostane úplne iný nárazník a nové predné svetlá. Trochu zmenené budú aj zadné svetla, ale Urus SE bude prezentovať hlavne iný pohonom. Lenže k tomu sa ešte dostaneme.

Na výber bude z niekoľkých druhov zliatinových diskov s priemerom až 23 palcov a zo 100 farieb karosérie. Interiér zase ponúkne až 47 rôznych tém. To by asi stačilo ku výzoru. Stále existuje program Ad Personam, ktorý auto dokáže ešte ďalej vylepšiť podľa konkrétneho priania zákazníka. Môže si nakonfigurovať dokonca vozidlo, ktoré bude jedinečné a jediné na svete.

Až tak jedinečný nebude pohon. Bude pozostávať zo štvorlitrového motora V8 s dvomi turbami, ktorý bude dávať výkon 450 kW (612 k) a krútiaci moment 800 Nm. Budem mu sekundovať motor s elektrickým pohonom a výkonom 141 kW (192 k) a tiež krútiacim momentom 483 Nm. To znamená celkové hodnoty 589 kW (800 k) a 950 Nm.

Masívny arzenál stačí na zrýchlenie na stovku za 3,4 sekundy. Je to o desatinu sekundy menej ako má a základný Urus S bez elektrického pomocníka a zároveň je to o desatinu sekundy horší čas ako má verzia Urus Performante. Takže v kritickom myslení prichádza správa, že najvýkonnejší Urus SE nie je Urus najrýchlejší. Aj keď maximálna rýchlosť je 312 km/h.

Lenže to nie je všetko. Urus SE s plug-in hybridom bude mať aj veľkú batériu, čo môže byť za zvýšenou hmotnosťou spôsobujúcou, že nie je na rýchlejším z aktuálnej ponuky. Batéria bude mať totiž kapacitu až 25,7 kWh a bude umiestnená pod podlahou batožinového priestoru. Batéria v Urus SE ponúkne kapacitu dostatočnú na prejdenie 60 km. Áno, dosaďte si tieto údaje do trojčlenky a uvidíte akú bude mať kombinovanú spotrebu toto vozidlo v plne elektrickom využití.

Možno je zaujímavé, že na dvojstovku zrýchli Urus SE za 11,2 s, ale ešte dôležitejšie bude asi rýchle dobíjanie a daňové úľavy v niektorých krajinách. U nás si vďaka plug-in hybridu dokážete rýchlejšie nahnať odpisy, ak vám to daňový úrad a daňové priznania dovolia.