Bugatti Chiron bude mať 1500 koní

Bugatti Veyron prešlo ťažkým vývojom, lebo zakaždým niečo nefungovalo. Teda fungovalo, ale nie úplne tak ako si, vtedy, Ferdinand Piëch predstavoval. Raz sa nechladilo poriadne, potom v simulovaných zápchach robilo problémy. Ale keď to už všetko vychytali, tak by bola škoda nechať všetko vývoj len tak už po Veyrone.

Niektoré prvky použije automobilka aj pri novom a väčšom Chirone. Síce vyzerá ako dôkladný facelift a reálna verzia konceptu Gran Turismo, ale je to úplne nový model. Na dĺžku pridáva 85 milimetrov, 40 pribudne na šírke a 53 na výške. Aj napriek zväčšeniu výšky o päť centimetrov je vnútri na hlavu viac miesta len o 12 milimetrov.

Za dvoma sedadlami, v strede, je motor W16 s osemlitrovým motorom a štyrmi turbami. Dosahuje až 1103 kW (1500 k) a 1600 Nm. Spojenie s automatickou sedemstupňovou a dvojspojkovou prevodovkou spolupracuje s pohonom všetkých kolies.

Pár detailov je fakt zaujímavých, teda vlastne skôr čísel:

0-100 km/h: 2,5 sekundy

0-200 km/h: 6,5 sekundy

0-300 km/h: 13,6 sekundy

Maximum: 420 km/h

To znamená, že ešte existuje priestor na verziu Super Sport, ktorá dá dole z trónu maximáliek Veyron Super Sport, ktorý dosiahol niečo cez 431 km/h. Chiron okrem výkonu a dimenzií pridal aj hmotnosť. Aj napriek všetkému z karbónu sa posunula o 155 kilogramov na 1995 kilogramov. Bugatti má vraj už 150 objednávok na autá zo série 500 kusov. Cena je pritom 2,4 milióna eur.