BMW sa to s novou jednotkou podarilo. Rozdelilo publikum na dve polovice, alebo skôr tri tretiny. Prvej sa dizajn páči, druhá nevie, čo si o ňom má myslieť a tretia ho nenávidí. To isté sa stalo s Banglovou sedmičkou začiatkom tisícročia.
Určitú náplasť na tento fakt prináša M-paket pre najnovší model F20. Agresívny bodykit prichádza spolu so znížením o 10 milimetrov. Asi naschvál BMW použilo milimetre, veď v centimetroch je to iba jednomiestne číslo. Celok dopĺňajú disky s rozmerom 17 alebo 18 palcov. M-paket možno preskupí publikum, tak, aby bolo viac tých, ktorým sa auto páči.
Exteriérová úprava je sprevádzaná príchodom nových alternatív pod kapotou. Aj tu treba prekonať smútok. BMW 125i už nemá radový šesťvalec. Úlohu tu prevzal TwinTurbo dvojliter. Smútok zmierni pohľad na parametre. Výkon 160 kW (218 k) a krútiaci moment 310 Nm udeľujú autu zrýchlenie na stovku za 6,4 sekundy a spotreba má rovnakú hodnotu, len v litroch na 100 km.
Naftové jednotky sa rozrástli o dva kúsky. Slabší 116d EfficientDynamics už nie je podtunený dvojliter ako v predchádzajúcej generácii. Teraz sa pod kapotou skrýva 1,6 litrový motor. Takže presne podľa označenia. Výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 260 Nm neoslnia, takisto z miery nevyvedie ani zrýchlenie za 10,5 sekundy. Tým pravým vyjadrením tohto motora sa stáva spotreba iba 3,8 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle.
BMW v poslednej dobe dobiehal a predbiehal kadekto s výkonom dvojlitrových naftových agregátov. To zatiaľ ukončí nová verzia 125d. Aj tu sa štvorvalec dostal miesto šesťvalca. Dvojliter má teraz 160 kW (218 k) ako aj 125i. Krútiaci moment však narástol na 450 Nm. Pri priemernej spotrebe 4,8 litra na 100 km dokáže F20 vybavená týmto motorom zrýchliť na stovku za 6,5 sekundy. Pekné!
Aj vás napadá, že nová 325d bude vynikajúca?