BMW 2 Active Tourer som si už pozrel naživo. Toto ale bolo niečo iné, prvá jazda, na ktorej má verzia 218d Active Tourer ukázať svoje prednosti. Cieľ neznámy, auto na celý deň, bez vopred stanovených cieľov. Takto sa mi to páči. Mám v ruke úplne nanovo spravený kľúčik s tlačidlami na boku a vyrážam.
Teda, najskôr si obzerám auto a robím fotky, keďže by nebolo zlé mať aspoň jednu fotku čistého. Počasie je divné, raz takmer svieti slnko a potom je hustý dážď. Nové BMW 218d Active Tourer vyzerá veľmi dobre, dokonca je to znova lepšie ako na prvých prezentačných fotkách, podobne ako M240i. Veľké ľadvinky mu seknú, výbava Luxury Line ich dáva viac do chrómu a pridáva hliníkové doplnky na predný a zadný nárazník, ako aj hliníkové lemy okien. Tu netreba hľadať šport, toto je elegantná verzia. Ak chcete športové detaily, tak zvoľte balík doplnkov M.
Biela perleť a k nej decentné línie sú naozaj výbornou kombináciou. Vlastne vďaka nim 218d Active Tourer vyzerá ako menšie auto. Lenže v skutočnosti sa môže hrdo hlásiť do segmentu C MPV. Áno, je to MPV, aj keď už väčšina výrobcov na túto kategóriu začína kašľať. Onedlho bude v tejto triede iba toto a Béčko od Mercedesu. Všetci prechádzajú na SUV a pritom priestorovo sú MPV omnoho lepšie. Vo Francúzsku to vedia a najpredávanejšie BMW je práve toto. Ak to chcete vedieť, tak u nás vedie X5.
Pozerám na disky, pôsobia na mňa trochu malé. A pritom sú to osemnástky. Potrebujú iný tvar. V ponuke sú pekné päťlúčové, ktoré dajú autu úplne iný charakter. A čo ma potešilo ešte viac, aj 218d Active Tourer, prípadne ostatné motorické verzie, môžu mať zelenú San Remo. Cool!
Vnútri je 218d Active Tourer výborným rodinným autom. Kufor veľký, na zadných sedadlách veľa miesta. Nad hlavou, na dĺžku a aj na šírku. Dokonca stredné sedadlo nie je tak nepohodlné a úzke ako vo väčšine ostatných áut. Toto auto chce byť plnohodnotne päťmiestne. A celkom mu to ide.
Predná časť kabíny je revolúciou. Ešte väčšou ako iX. Displej na zahnutom podklade je stále orientovaný na vodiča, ale ovládanie je len dotykové. Wait, what? Kde je koliesko? No, nikde. BMW 218d Active Tourer a všetky ostatné verzie ho mať nebudú. A tiež nebudú mať tlačidlové ovládanie klimatizácie. Všetko bude ovládané dotykom na displeji. Jasné, tento displej patrí reakciami a rozlíšením k tomu najlepšiemu, ale koliesko bude chýbať. Dajte si sem smutného smajlíka. Ja ho dávať nebudem. Je to krok vpred, ale aspoň za príplatok by koliesko byť mohlo. Nevadí. Všetko je relatívne jednoduché na pochopenie.
A potom som na to prišiel. Tempomat. Najskôr som si myslel, že nemá adaptívnu funkciu, keďže na novom minimalistickom volante v štýle iX nie je nastavenie vzdialenosti. Ale 218d Active Tourer začala brzdiť. Tak koľko kliknutí potrebujem na nastavenie vzdialenosti od predošlého vozidla? 6 kliknutí na displeji. Slovom šesť. Pritom túto funkciu používam celkom často. Môžem si ju síce vytiahnuť medzi obľúbené a skrátim cestu o 3-4 kliknutia, ale stále to nie je tlačidlo na volante. Aspoň, že volant má reálne tlačidlá a nie dotykové plochy.
Z Lamača, kde som auto zobral idem cez Sitinu do mesta a pokračujem na Senec. Na výjazde z Bratislavy mi palubný počítač ukazuje, že mám priemernú spotrebu 3,4 litra. V Senci to je 4,1 a po návrate naspäť 4,7, ale so zapnutým motorom počas fotenia. To sú brutálne hodnoty. Dovolenka pri mori bude teda s priemerom maximálne 5 litrov na sto kilometrov. Brutál!
A okrem nízkej spotreby bude mať posádka aj zážitok z komfortu. Adaptívny podvozok totiž funguje v režime Comfort perfektne a na osemnástkach ukazuje tú najpohodlnejšiu alternatívu. V športovom režime adekvátne prituhne, ale stále nie je príliš tuhý. Takto to má v rodinnejšie zameranom MPV byť. A ak sa pýtate na cenu, tak tá začína na 32 100 eurách. Tento kus s dvojlitrovým naftovým motorom, automatom, ktorý je štandardne, a výbavou stojí tesne nad 52-tisíc eur. Veľa? Málo? Nechám na vás. Mne sa páči a dobre sa mi na tomto aute jazdí. Asi by som ho bral radšej ako X2 a možno aj X1. Len ako 223i Active Tourer xDrive. Skúste si ho nakonfigurovať!