Nové BMW 2 Active Tourer má zásadnú zmenu, koliesko

BMW 2 Active Tourer bude pokračovať vo svojej druhej generácii. To je výborná správa, lebo väčšina automobiliek sa zo segmentu C MPV sťahuje plnohodnotne do segmentu C SUV. Jasné, trh si ich žiada. Ale stále existuje skupina ľudí, ktorí nedajú na takéto vozidlo dopustiť a chcú ho. Je to predsa lepšie využitý priestor.

Nové BMW 2 Active Tourer si zachováva priestorovú a líniovú príslušnosť k predchádzajúcemu modelu, avšak z tých ostatných áut, ktoré sú v ponuke aktuálne sú detaily dizajnu. Predná maska? Obrovská, podľa očakávania. Avšak je až prekvapivé, že naživo toto auto vyzerá omnoho lepšie ako na fotkách. To je teda rovnaká story ako s ostatnými aktuálnymi modelmi automobilky. Veď aj iX je na toto veľmi citlivé. Na toto a na zvolenú kombináciu.

To, že vonku sú charakteristické štylistické prvky je očividné hneď na prvý pohľad. A to isté je očividné aj vnútri. Teda, konkrétne, že niečo chýba. Vpredu. Nie je tam koliesko na ovládanie infotainmentu. Od Banglovej sedmičky ho mali všetky autá, má ho aj iX, aj jednotka a tu nie je. Jasné, všetko sa dá pohodlne ovládať dotykom, displej je natočený na vodiča, to je super. A má integrované ovládanie klimatizácie, ale koliesko proste znamenalo BMW. Časy sa menia. To však neznamená, že by interiéru niečo chýbalo. Okrem priestoru ponúka aj kvalitné spracovanie a stvárnenie sa približuje viac iX ako ostatným modelom automobilky. To bezkolieskové ovládanie nejdem odsudzovať, musím si to skúsiť a finálny verdikt prinesiem až potom. Ak však BMW týmto modelom chce nalákať nových zákazníkov, tak tým to môže byť jedno.

Na začiatok bude BMW 2 Active Tourer na Slovensku dostupné so štyrmi motormi. Základ, skrytý za označením 218i, bude 1,5-litrový trojvalec s výkonom 100 kW (136 k) a bude stáť 32 100 eur. Nad ním bude to isté, len s mild-hybridom a zvýšeným výkonom. Verzia 220i prinesie 125 kW (170 k). Úplný vrchol, zatiaľ, bude mať pre seba 223i, dvojliter s výkonom 160 kW (218 k).

V ponuke však bude aj 218d, naftový dvojliter dosahujúci 110 kW (150 k). Všetky tieto verzie majú pohon prednej nápravy a automatickú prevodovku s dvomi spojkami. Rozširovanie palety pohonných systémov však bude pokračovať postupne. Pribudnú plug-in hybridy, pribudne pohon všetkých kolies, teda všetko, na čo sme pri 2 Active Tourer zvyknutí.