Prvá jazda BMW M240i: Keď ťa sprevádza sila, koncentrovaná sila

Minulá generácia kupé s označením číslom 2 od BMW bola super, veď M2 Competition si budem pamätať už navždy. Bola super. Aj je. Ale teraz je tu nová generácia dvojky ako kupé. A je fialová, presne ako na obrázkoch. Mám v ruke kľúče a upozornenie, že to je fakt brutál. Ale veď to je ďalší pondelok, nič ma nemôže prekvapiť! Iba ak by ma vyviedla z omylu M240i.

Nečakám veľa, ale musím uznať, naživo je dvojka omnoho zmysluplnejšia ako na fotkách. Predné svetlá sú super, maska je jedna z najmenších na nových BMW a zadné svetlá tiež vyzerajú naživo dobre. Až mám taký neurčitý podvedomý pocit, ako keby som už tento recept u BMW videl. Možno je to tým, že nová generácia sa snažila zachovať čo najviac z tej predchádzajúcej a s karosériou malého kupé sa veľa robiť nedá. Keby táto M240i bola čierna, tak mi pripadá ako helma Darth Vadera. Klišé, ale nemôžem si pomôcť.

Interiér je úplne tradičný a zo všetkého najviac pripína najnovšiu generáciu štvorky. Toto tvrdenie je platné aktuálne, začiatkom roka 2022, takže ak ho čítate vo vzdialenej galaxii vo vzdialenej budúcnosti, tak toto asi veľmi nebude platiť, všakže. Darth Vader s karnevalovou fialovou témou je príjemné spestrenie ciest a poteší veľmi dobrými prednými sedadlami. Možno sú fajn aj tie zadné, ale na nich nie je príliš veľa miesta. Možno v predchodcovi bolo viac, mám pocit, že v M2 Competition mali zadní pasažieri viac priestoru na nohy. Ale aj ak je toto málo, tak má BMW riešenie. Volá sa M440i, alebo dokonca M440i Gran Coupe.

Dobre, štartujem. Takáto kombinácia malého kupé, radového šesťvalca, výborného automatu a pohonu všetkých kolies s prioritou zadku sa už len tak nevidí. A jazdí brutálne. Keď idem rozumne, tak sa viem dostať, bez akýchkoľvek problémov pod 8 litrov. Prečo toto spomínam? Lebo je to taký menší zázrak pri aute, ktoré má 285 kW (374 k). M240i pritom má stovku len za 4,3 sekundy. Toto auto je naozaj brutálne, tak ako som zistil pri preberaní.

To, že drží v zákrutách je určite spôsobené aj dobrými pneumatikami Pirelli Sottozero. Dávam športový režim, auto začína pľuť pri preraďovaní, strieľať do výfuku. Vlastne práve zvuková kulisa je to, čo by ma presvedčilo aj ak by som nebol unesený zo vzhľadu. Pre niekoho to bude možno slabá intenzita zvukových prejavov, ale mne stačí. Je optimálna pre každodenné jazdenie a pre neohluchnutie.

Vážne, takéto auto s takýmto brutálnym prejavom, nemá v bežnej ponuke nikto. Jediná otázka ostáva, či nesiahnuť po väčšom M440i, či už dvojdverovom, alebo štvordverovom. Je predsa praktickejšie, aj keď mu zmizla časť brutality. Nie, mením názor, toto je výborné. A už sa neviem dočkať čo predvedie M2. Bude mať motor z M3 a M4? Ak áno, tak by to znamenalo výkon 353 kW (480 k). To by bol ešte väčší brutál. A ideálne s manuálom.