Rok má 52 týždňov. To vie každý. Ale testov tento rok bolo viac. Celkovo 55 testov rôznych áut. Rukami mi prešli aj iné autá, ale tie sa zatiaľ do testu nedostali. Za všetky spomeniem Nissan GT-R, konkrétne modelový rok 2014. Aj keď sa to nezdá, tak medzi tým, čo som šoféroval pár rokov dozadu a týmto bol galaktický rozdiel. Tiež sa do samostatného testu nedostalo nové Mondeo. To sa do hlavy vrylo ako výborne ovládateľné, ako to bude počas normálneho testu uvidím budúci rok. Pri výbere 5 najlepších áut v testoch to vôbec nebolo jednoduché. Z tých 55 by som vybral tak polovicu, ktorá bola výborná. Autá som zoradil podľa abecedy, lebo sa neviem rozhodnúť, ktoré bolo úplne top.
Citroën C4 Cactus
Francúzi na to prišli. Autá s avantgardným dizajnom pútajú stále viac pozornosti. A naviac Cactus stojí naozaj málo. Robotizovaný manuál ma síce štval pri každom preradení, ale stále existuje možnosť voľby manuálu. Prečo je vlastne v tomto zozname? No preto, lebo je naozaj cool, nevyzerá ako nič ďalšie a naozaj nestojí veľa. Naviac má nízku hmotnosť a tiež nízku spotrebu. Prečítajte si test.
Dacia Duster dCi 4×4
Neviem či to je naozaj lacnými autami, ale aj s Dusterom bola poriadna zábava. Naftová verzia oproti benzínovému hotSUV 1,2 TCe ponúkla pohon všetkých kolies. Preto sa dostala naozaj všelikde. Dostala by sa ešte aj ďalej, ale pud sebazáchovy zafungoval. Kožené sedačky, priechodnosť, pohon všetkých kolies, navigácia, vyhrievanie sedadiel… Dokopy do 19 tisíc. A zábava zaručená. Ideálny budgetový off-road. Osobne by som si s Dusterom dovolil viac ako s novým Range Roverom. Už len preto, že nestojí ani šestinu ceny. Najlepší pomer terén/cena v teste tu.
Ford Ranger Wildtrak
Kto by nechcel byť aspoň raz za život kovbojom. Nie Old Shatterhandom, ale napríklad Cowboyom Bebopom. Čím by jazdil, keby naozaj žil a bol v tejto dobe a nie v budúcnosti? No predsa Rangerom. Má predsa kompaktné rozmery v porovnaní s US pick-upami a výkonu naozaj dosť. Surový a brutálny motor prekvapil nejedného načipovaného TéDéÍčkara. Na mňa zapôsobila kombinácia pracovného a elegantného auta do jedného oranžového monštra. Na druhej strane pôsobí ako ideálny doplnok k Focusu ST kombi v garáži. Pozrite si test Rangeru.
Hyundai Genesis
Keď som to počítal, tak mi prišiel cenovo polovičný ako Mercedes triedy S s rovnakou výbavou. Ale pohodlím vôbec nie, tým sa od eSka nevzďaľuje. Vyzerá majestátne, ale nekričí, že je luxusným autom. Už menej nápadné je len Audi A8 s tvarmi rovnakými ako A4. Na Genesise mi chýbalo jedine vyhrievanie hlavice radiacej páky. A ešte vlastne buď naftový trojliter, alebo benzínový päťliter V8. Test nájdete tu.
Renault Clio RS Monaco GP
Obyčajné Clio RS s Cup podvozkom bolo výborné, ale Monaco GP aj bez Cup podvozku bolo lepšie. Od kvalitných kožených sedadiel, cez lepšiu farebnú kombináciu, až po menšie disky s vyšším profilom pneumatík. Niekedy je menej viac a s autom bola perfektná zábava. Oproti Cup Chassis by som asi nejaké desatinky na okruhu stratil, ale vôbec by to nezmenšilo radosť, ktorú by som z jazdy mal. Jeden z najhorúcejších hothatchov sme testovali v lete.
Bonus: Mercedes-Benz 230C (C123)
Piano. Kto by ho nechcel v obývačke? Ja nie, ja by som chcel toto piano v garáži. Začal by som dílovať drogy a na stene by som mal biele Bentley zo sedemdesiatych rokov ako ďalší cieľ. Ale vážne, s automatom a letargickým motorom (na dnešnú dobu) vyzerá ako ideálny daily runner so štýlom na rozdávanie. Test sme spravili spoločne s Carclassic.