Bentley Bentayga bude tiež Long s predĺženým rázvorom

Bentley spravil to, na čo sme reálne čakali. Teda nie konkrétne my, ani ja, ale trhy. Predstavil predĺženú verziu modelu Bentayga, ktorá má označenie EWB a pridáva na rázvore 180 milimetrov.

Nová predĺžená BenTayga ponúkne naozaj kráľovský priestor pre tých vzadu a príde aj s tým čo, automobilka nazýva Airline Seat. Toto sedadlo vpravo vzadu je nastaviteľné v 22 rôznych atribútoch a dokáže sa sklopiť o 40 stupňov. Režim Relax tiež v takom prípade vysunie opierku nôh čalúnenú kožou z predného sedadlá. To ale naznačuje, že Airline Seat môže byť  naozaj len jedno a konkrétne vpravo vzadu, teda za miesto, kde nie je volant. V prípade režimu Business sa operadlo nastaví do zvislejšieho stavu, aby bolo jednoduchšie a príjemnejšie pracovať po ceste.

Zvonka sa predĺženie pretavilo do dlhších zadných dverí. Tie sú teraz naozaj masívne a dostali, pre Bentley prvýkrát, aj elektrické otváranie a zatváranie. To znamená, že dvere majú aj senzory, či niečo nie je v blízkom okolí. Reálne môže byť toto predĺženie trochu zvláštne vyzerajúce a auto pôsobí nie ako jazvečík, ale ako baset.

Novinkou je aj upravené nepriame osvetlenie, ktoré v predných dverách skrýva 12 LEDiek na každej strane, v zadných predĺžených až 22. Tie žiaria cez milimetrové otvory v perforovanej koži. Verzia EWB sa od krátkej bude líšiť aj inou prednou maskou a špecifickými 22-palcovými zliatinovými diskami s lešteným povrchom.

To, že auto môže byť vybavené aj vyhrievanými lakťovými opierkami je celkom logické a omnoho šialenejšie je meranie teploty a vlhkosti tak, aby vozidlo vedelo upraviť klimatizáciu proti poteniu pasažierov. Automobilka tvrdí že si úprava na predĺženú verziu vyžiadala 2500 nových časti, ktoré boli nutné na adaptáciu vozidla pre použitie s dlhším rázvorom. Jedným z prvkov, ktoré pomôžu vodičovi je natáčanie zadnej nápravy. To zmenší polomer otáčania o 7 % oproti štandardnej krátkej Bentayge. Celkovo tak bude priemer otáčania 11,8 metra.

Na miesto pod kapotou sa zatiaľ nasťahuje V8 TwinTurbo s výkonom 405 kW (550 k) a krútiacim momentom 770 Nm. Tento mastodont je s ním na stovke za 4,6 sekundy a maximum je obmedzené na 290 km/h. O tom, či automobilka pristúpi aj k použitiu 600-koňového motora W12 zatiaľ nepadli žiadne slová. Jasné však je, že auto sa objaví v poslednej štvrtine tohto roka už u zákazníkov, ktorí si ho objednajú. Najprv však bude dostupné len pre niektoré trhy, pričom je jasné, že tie ázijské budú medzi nimi určite.