Audi Nanuk Quattro zvládne ľahký terén

Ingolstadtský výrobca automobilov so štyrmi kruhmi v znaku predviedol niečo, čo čakal málokto. Audi Nanuk Quattro je akousi odpoveďou na Italdesign Giugiaro Parcour. V skratke by sa dalo povedať, že Nanuk je akousi R8 s lepšou priechodnosťou, ktorá zvládne aj ľahký terén.

Dvojsedadlové kupé má v strede umiestnený motor s desiatimi valcami, objemom piatich litrov a dvojitým prepĺňaním. Doposiaľ to vyzerá celkom všedne, ale Nanuk je TDI! Úplne nový naftový motor má výkon 400 kW (544 k) a krútiaci moment mamutích 1000 Nm. S tým vytiahne z blata aj zapadnutý tank. Za motorom je namontovaná prevodovka S tronic so siedmymi stupňami.

S pohotovostnou hmotnosťou 1900 kilogramov dokáže veľký diesel poriadne zacvičiť, veď 100 km/h je záležitosť iba 3,8 sekundy. Maximum leží pri 305 km/h. No a naviac spotreba sa ustálila na kombinovaných 7,8 litra na sto kilometrov.

Za 22-palcovými diskami s obutím 235/50 vpredu a 295/45 vzadu sú brutálne keramické brzdy, ktoré dokážu skrotiť všetky kilowatty a newtonmetre. Nanuk pre istotu dostal vzduchové pruženie, ktoré dokáže nastaviť výšku v rozmedzí 30 milimetrov k zemi a 40 milimetrov hore oproti štandardu.

Ak viete, ako fungovalo riadenie všetkých kolies na Honde Prelude, tak nebudete prekvapení ani z tohto auta. V malých rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až 9 stupňov oproti predným a vo vyšších rýchlostiach sa točia do rovnakého smeru.

Nám pripomína automobil Mega Track z deväťdesiatych rokov.