Alpina vyrába autá, ktoré sú cenené nielen ako nové, ale aj ako jazdené. Prírastkom do ponuky bude najnovšie BMW M850i pretransformované do formy Alpina B8 GT. Je to logické pokračovanie modelu Alpina B8, ktoré vychádza z skúsenosti s prevedením B5 GT. Vlastne zmeny sú úplne totožné, motor je výkonnejší a to je asi všetko.
Zaujímavé je, že Alpina zobrala do svojich rúk vozidlo M850i a nie M8. Znamená to, že pod prednou kapotou nebude motor S63, ale iba motor N63. Veľký, 4,4-litrový motor V8 to je stále, ale niektoré komponenty sú odlišne. V prevedení pre B8 GT má tento motor výkon 468 kW (636 k) a krútiaci moment 850 Nm. S osemstupňovou automatickou prevodovkou poháňa motor všetky štyri kolesá systému xDrive. Je to dôležité?
Nové veličiny spôsobili, že zrýchlenie na stovku je za 3,3 sekundy a zrýchlenie na dvojstovku za 10,5 sekundy. Maximálna rýchlosť bude 330 km/h, ale toto auto nie je o pretekaní. Je o komfortnej jazde vysokými rýchlosťami, čo dokazuje aj naladenie. Oproti Alpina B8 je výkon vyšší o 9 kW (12 k) a krútiaci moment narástol o 50 Nm.
Pre Alpina B8 GT bude dostupný nielen celý vzorkovník farieb, ale môžete si vybrať aj z dvojfarebného lakovania. To je buď modro-čierne, alebo zeleno-čierne. Príplatok za dvojfarebné lakovanie je 11 150 €, ale bude ho mať iba 20 kusov zo série 99 kusov B8 GT. Ale všetky kusy budú mať 21-palcové zliatinové disky Classic s ventilom na nafukovanie schovaným v strede. Takto to robí Alpina vždy a ak náhodou hľadáte disky Alpina, ktoré sú mnoholúčové a nájdete na nich nafukovací ventil na leme, tak nemusia byť úplne pravé.
Základná cena B8 GT je 225 000 € a je v nej aj set batožiny a hodinky. Doplniť si môžete, samozrejme, aj inú kožu, prípadne iné drevené obloženie. Obloženie je v aute kvôli tomu, že B8 GT fakt nemá byť vozidlo na závodné okruhy. Má byť vozidlom, ktoré dokáže predbehnúť takmer všetko na nemeckom autobahne.
No a tie bezrámové dvere sú už len pekným doplnkom. Vlastne neexistuje nič, čo by k tomuto BMW prezlečenému za Alpina B8 GT konkurovalo. Možno Alpina B5 GT, ale tá zase nemá bezrámové dvere, čiže toto je vrchol všetkého, čo môžete z hľadiska cestovania s mníchovskou automobilkou chcieť. A ak sa vám toto nebude páčiť, tak potom jedinou alternatívou môže byť Porsche Panamera, ale to už má rámové dvere. Lenže ku Panamere nemáte štandardne špeciálne hodinky a batožinu.