Koncern Volkswagen rozhodne nezaostáva v nastolenom trende elektromobility. Rodina modelov s batériami sa rozrástla o ďalšieho člena, najnovší Škoda Elroq začal schádzať z liniek v materskom závode v Mladej Boleslavi. Na rovnakej linke sa vyrábajú aj ďalšie dva modely, rovnako elektrický Enyaq a Octavia so spaľovacím motorom.
Vďaka tejto flexibilnej technológiu dokáže Škoda rýchlo reagovať na dopyt od zákazníkov a minimalizovať čakacie lehoty. Aby mohla automobilka sériovú výrobu Elroq spustiť naplno, presunula časť produkcie modelu Octavia do závodu v Kvasinách.
Očakávania sú veľké na oboch stranách, či už od koncernu alebo zákazníkov, keďže je Elroq prvým modelom Škoda z obľúbeného segmentu kompaktných SUV a predstavuje dostupný model s novými, nielen dizajnovými prvkami domácej značky. Od tohto modelu začína Škoda novú etapu v dizajnovom jazyku Modern Solid. Výhodou Elroqu je aj jeho rozumná cena.
Vzhľadom na výbavu, ide teda o skvelý pomer cena/výkon. Denná kapacita výroby až 600 vozidiel naznačuje, aký úspech výrobca očakáva. Rovnako ako modernizovaný model Enyaq, aj mladší súrodenec Elroq je postavený na platforme MEB. V Mladej Boleslavi vyrábajú aj kompletné batériové systémy, a to nielen pre tieto dva modely, ale aj do ďalších, naprieč celým koncernom. Od začiatku výroby už prekročili hranicu milión kusov vyrobených batérií.
Keďže sa trh s elektromobilmi rýchlo plní novými modelmi, často z Ázie, konkurencia narastá. Najdôležitejším parametrom, ktorý spotrebiteľ sleduje, je výkon a kapacita batérií. Elroq má v ponuke tri veľkosti batérií.
Zákazník si teda môže vyberať z kapacity 55 kWh (52 kWh netto) s dojazdom 377 km, stredná cesta je 63 kWh (59 kWh netto) s dojazdom 430 km a najsilnejšia verzia s najdlhším dojazdom prejde 581 km a má kapacitu batérií 82 kWh (77 kWh netto). Nabíjanie z desiatich percent na 80 má trvať od 25 do 28 minút, závisí to však od variantu batérie. Už v základnej výbave ponúka Škoda pre tento model bohatú ponuku štandardnej výbavy.
Koncern Volkswagen očakáva úspech modelu Elroq vďaka optimálne nastavenému cenníku. Konkurenčný Ford Explorer začína na sume 40 900 eur s porovnateľným výkonom, najdrahšia výbava má cenovku 55 390 eur, avšak o 40 kW väčší výkon, ako má najsilnejší Elroq, zatiaľ, Elroq RS má len prísť. V Škodovke sa dostali na nižšie čísla. Základná výbava stojí 33 810 eur, najdrahšia verzia s výkonom 210 kW má cenu 43 810 eur.
Oba konkurenčné modely sú aktuálne v akciovej ponuke a tak bude mať zákazník na faktúre o niečo nižšie čísla. Filozofiou značky Škoda je ponúkať elektromobily s novým podpisom dizajnu Modern Solid ako alternatívu k modelom so spaľovacím motorom a to práve vďaka porovnateľnej cene a tým pádom dostupnosti.
Dobrou správou pre vodičov na Slovensku je aj fakt, že sa verejná nabíjacia infraštruktúra pre elektrické vozidlá v uplynulom roku výrazne rozrástla. V decembri bolo na Slovensku dostupných 2 424 nabíjacích bodov v 967 lokalitách, to znamená medziročný nárast o 34 percent.