5 dôležitých faktov o Renaulte Talisman Grandtour

Renault Talisman nie je nástupcom Laguny. Vraj nie je ani nástupcom Latitude. Má byť presne medzi nimi. Aj tak ho však väčšina ľudí berie ako pokračovateľa práve Laguny, keďže tá mala silných fanúšikov už od prvej generácie. Lenže predaje Talismanu sú vyššie, dokonca, v niektorých mesiacoch skoro o 400 percent. Takže výmena bola správnym krokom. A to doteraz chýbalo kombi. Kombi Grandtour má niekoľko zaujímavých prvkov. Pozrite si päť z nich!

1. Viac miesta nad hlavami vzadu

Kým rozmer pred kolenami zostal vzadu rovnaký, lebo ho nebolo treba žiadnym spôsobom meniť, priestor nad hlavou bol inou záležitosťou. Sedan má zvažujúcu sa strechu, čo nemusí pôsobiť blahodárne na temená pasažierov. Talisman Grandtour je síce od sedanu vyšší len o dva milimetre, ale má rovnú strechu výrazne dlhšie. Vzadu nad hlavami vďaka tomu pribudlo až 3,0 centimetra výškovej miery.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Kufor je menší ako pri sedane

Nerobíme si srandu, sedan má väčší kufor. Ale ako sa dostane slovo k využiteľnosti, tak sa karty obracajú. Kombi má základ 572 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, ktoré sa dajú priamo od piatych dverí, vznikne až 1681 litrov. Takže asi ďalší bod pre kombi. Do kufra sa dokážete dostať aj podkopnutím nárazníka. Rovnako ho aj zavriete. Takže si dávajte pozor, nás takto zhltol Ford S-Max, keď sme sa snažili niečo zobrať z druhého konca kufra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Aj kombi bude mať 4Control

Mágia. Tak sa dá najjednoduchšie laicky vysvetliť ako funguje podvozok 4Control. V prvom rade sa aktivuje pri nízkych rýchlostiach, kde kvôli manévrovateľnosti natáča zadné kolesá proti tým predným. Vo vyšších rýchlostiach sa zase zadné kolesá natáčajú rovnako, aby zlepšili stabilitu auta. Natáčajú sa až o 1,9 stupňa. Takto slovami to nevyzerá svetoborne. Ale v realite je auto s 4Control úplne iné ako bez neho.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Motory zdieľa so sedanom

Základom bude 1,5-litrové dCi. Vrcholom 1,6-litrové TCe. Nič väčšie pre bezmála päťmetrové kombi nebude. Síce najvýkonnejší benzínový agregát produkuje 147 kW (200 k) a má stovku za 7,9 sekundy,ale už počujeme tú TDI loby, že malé motory, že nič extra výkonné. A treba to reálne? S menšími motormi je Talisman Grandtour vyváženejší a lepšie ovládateľný ako s ťažkými agregátmi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Cena je oproti sedanu vyššia o rovnú tisícku

Motory sú rovnaké, takisto ako výbavy. Ale kombi sú spravidla o niečo drahšie, veď na ne treba viac materiálu. Pri Talismane Grandtour to znamená rozdiel presne tisíc eur. Nie je len pri základnej výbave Life s dCi 110, ale aj pri Initiale Paris dCi 160 EDC. Teda pri všetkých verziách je rozdiel rovnaký. Chcete kombi? Tisícku naviac. Základ Talismanu Grandtour je tak za 24 490 eur a opačný koniec ponuky reprezentuje cifra 38 390 eur.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA