Renault pri vývoji Talismanu pracoval s technologickým know-how Nissanu a na kvalitu vraj dohliada Mercedes. A vraj bude jazdiť najlepšie v triede. Až v teste však uvidíme, či dosiahne kvalít tradične vynikajúceho Mondea, alebo sa priblíži ku prekvapivo agilnému Superbu.
Zatiaľ sme s ním nejazdili, ale pár faktov už vieme:
1. Dve karosérie
Talisman sa bude na trhu pokúšať získať zákazníkov s rovnakými karosériami ako Fau-Vé Passat. Sedan a kombi sú zatiaľ konečné. Niektorí mu vyčítajú podobnosť práve s nemeckým konkurentom, ale asi Talisman ešte nevideli naživo. Napríklad vzadu má dizajn dokončený, Passatu niečo chýba. Sedan je napríklad o 9 centimetrov dlhší ako Wolfsburský manažérsky sen a má o dva centi dlhší rázvor.
2. Sedenie je dôležité
Renault zdôrazňuje, že sedadlá majú byť úplne perfektné. Ale nie v každej výbave budú rovnaké. Základ Life bude mať manuálne nastaviteľné. Zaujímavejšie to bude pri výbavách Zen a Intense. Sedadlá budú mať elektrické nastavenie bedrovej opierky a masážne funkcie (relaxačná, osviežujúca, bedrová), podobne ako v Espace. V Initiale Paris bude štandardne aj vyhrievanie a ventiláciu.
3. Bude sa dobre ovládať
Na podvozok 4Control sa fakt tešíme, veď v Espace, či v Lagune Coupé bol takmer dokonalý. Naviac prichádza elektrické prispôsobenie tlmičov. Nastavenie bude pod palcom systému Multisense, ktoré zmení aj farebnú tému interiéru.
V meste podvozok 4Control natáča zadnú nápravu proti smeru natočenia predných kolies, čím zlepšuje manévrovateľnosť. Pocitovo tak skracuje rázvor 2,81 metra.
4. Zvuk audia
Renault už dlhodobo spolupracuje s Bose. Talisman preto ponúkne Bose Surround Sound. Aparatúra bude pozostávať z 13 reproduktorov. Dva z nich budú hĺbkové. Tvrdenie, že sa audiozážitok vyrovná živému vysielaniu bude samozrejme závisieť najmä od kvality zdroja. Nečakajte, že na FM, alebo 128 kbps MP3 alebo Bluetooth streame pesničky z youtube cez mobil bude nejako dokonalé. Na kvalitný zvuk vždy potrebujete kvalitný zdroj. Môžete mať aj Bang&Olufsen, či podobné aparatúry, keď počúvate hudbu nahratú na diktafón z kazetového prehrávača.
5. Päť motorov a tri prevodovky
Talisman bude mať v ponuke dva benzínové motory. Oba využijú automatickú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku. TCe 150 z objemu 1618 cm3 vytiahne 110 kW (150 k) a 220 Nm (maximálka 215 km/h, zrýchlenie na 100 km/h 9,6 s, kombinovaná spotreba 5,6 l/100 km).
Výkonnejší benzínový agregát TCe 200 sme už skúsili vo veľkom Espace. Objem je rovnaký ako pri 150tke, ale výkon je 147 kW (200 k) a krútiaci moment 260 Nm (maximálka 237 km/h, zrýchlenie na 100 km/h 7,6 s, kombinovaná spotreba 5,6 l/100 km).
Naftový základ dCi 110 bude mať šesťstupňový manuál. Štvorvalec s objemom 1,5 litra, použitý aj v niektorých Mercedesoch, bude mať 81 kW (110 k) a 260 Nm (maximálka 190 km/h, zrýchlenie na 100 km/h 11,9 s, kombinovaná spotreba 3,6 l/100 km).
Stredn naftového poľa bude dCi 130, ktorý má veľa uplatnení, napríklad Grand Scénic. Z objemu 1,6 litra dá 96 kW (130 k) a 320 Nm (maximálka 205 km/h, zrýchlenie na 100 km/h 10,4 s, kombinovaná spotreba 3,9 l/100 km).
Vrcholom naftovej ponuky sa, tak ako pri Espace, stane biturbo 1,6 dCi 160 so šesťstupňovým automatom s dvoma spojkami. Prinesie výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 380 Nm (maximálka 215 km/h, zrýchlenie na 100 km/h 9,4 s, kombinovaná spotreba 4,4 l/100 km).