Po facelifte sa Citroën C3 usmieva

Nie, Citroën C3 nebol škaredý. Práve naopak, bol veľmi pekný, ale dizajnérom sa ho podarilo ešte skrášliť. Musel to byť nadľudský výkon, ale sme radi, že auto nepokazili.

Nové sú predné svetlá so zložitejším tvarom, pod ktorými trónia denné LED svetlá v samostatných pásikoch. Zadné svetlá a zadný nárazník až tak veľmi očividné nie sú, ale zmenili sa aj tie. Nová C3 bude mať aj predné sklo Zenith, presvetľujúce interiér a ťahajúce sa poriadne ďaleko.

V interiéri sú iné plasty a pribudli nové možnosti farebných kombinácií.

No a zmeny sa udiali aj pod kapotou. Prednou, ako inak? Celkovo je výber zo siedmych agregátov. Z tradičných benzínových bude 1,6-litrový VTi s 88 kW (120 k). Ale nové budú trojvalce. Maličký litrový má výkon 50 kW (68 k) a 1,2-litrový odovzdá 60 kW (82 k).

Nafta bude mať väčšie zastúpenie. V skratke, štvorvalce budú mať označenia HDi 70 (51 kW/70 k), e-HDi 70 (51 kW/70 k), HDi 90 (66 kW/90 k) a HDi 115 (85 kW/115 k). Pritom emisie najčistejšieho z nich, e-HDi 70 budú len 87 gramov CO2 na kilometer.

Len mimochodom, Citroën je značka, ktorá sa najhoršie píše, to E s dvoma bodkami je podobne nepríjemné ako v Kii C’eed apostrof.