Nový Golf bude poloautonómny

Volkwagen Golf je stále bestseller. V Nemecku je tak bežný ako Škoda Fabia u nás. A preto Volkswagen nemôže nechať nič na náhodu. Pripravil facelift posúvajúci auto ešte ďalej. Vyzerá lepšie, má jazdiť lepšie a úspornejšie, má byť vnútri exkluzívnejší.

Vizuálne sa Golf zmenil len veľmi decentne, ale aj napriek tomu vyzerá širšie ako doteraz. Nie, to, čo je na prezentačných fotkách žlté, to nie je sériový vzhľad, to je R-line. Sériový vzhľad prednej časti prezentuje sivý kombík. To je aj celkom adekvátne, predsa sivých bude asi najviac. Len pochybujeme o tých veľkých kolesách, predstavte si šestnástky miesto osemnástok. Výrazne sa auto zmení v noci. Bi-xenónové predné reflektory ustúpili tlaku a miesto nich sú v ponuke LEDky kompletne okolo celého auta. Zadné svetlá naviac môžu byť vybavené sekvenčným zapínaním jednotlivých segmentov smeroviek, rovnako ako to je na niektorých Audi a DSkách.

Do interiéru automobilka natlačila best of. Takže displej pred vodičom (za príplatok) môže zobrazovať aj segment mapy, v strede displej (za príplatok) s uhlopriečkou 9,2 palca môžete ovládať gestami. Takže ten človek, čo za vami v kolóne rozhadzuje rukami nemá blbé pripomienky a ani nie je Talian, len jednoducho nastavuje cieľ navigácie. To, či sa trasa úplne ruší mávaním prostredníkom pred displejom sme zatiaľ nezistili. Mávať rukami budete môcť pri voľbe systému Discovery Pro, ktorý sa postupne dostane aj do ostatných modelov.

Der neue Volkswagen Golf

Dôležitou novinkou bude implementácia systému Trafic Jam Assist. Ten spôsobuje čiastočnú autonómnu jazdu. V praxi to znamená, že v kolóne zastaví a znova sa rozbehne. Do ponuky pribudne aj Trailer Assist na zjednodušenie ovládania s prívesom ako má aj Tiguan a Passat.

Pod kapotou budú litrové trojvalce. Ale bude tam aj nový štvorvalec 1,5 TSI s deci objemu naviac oproti motoru, ktorý má nahradiť. S parametrami 110 kW (150 k) a 250 Nm spotrebuje kombinovane len 4,9 litra, na čom má zásluhu vypínanie valcov. Viac benzínového výkonu ponúkne aj GTI. Z 220 koní (162 kW) sa stane 169 kW (230 k) ako v Octavii RS230. Takisto Performance posunie výkon až na 180 kW (245 k). Dôležitou novinkou bude aj sedemstupňový automat DSG, ktorý nahradí doteraz používaný šesťstupňový.