Ako dopadla jazda na inovovanom Focuse?

Keď sa pozeráte na modernizovaný Ford Focus, zbadáte Aston Martin. To teda tvrdia mnohí, ktorí ho videli. Niektorí o ňom hovoria, že im pripomína vzdialene Kiu Cee’d. Ale v každom prípade naživo pôsobí lepšie ako na fotkách. Takže podobná situácia ako pri Mondeu.

Predná časť priniesla okrem veľkej Astonovskej prednej masky aj nové svetlá, ktoré sú agresívnejšie ako na verzii pred faceliftom. Do ponuky sa dostali aj nové zliatinové disky. Ale ešte viac zaujme zmena vzadu. Na prvý pohľad všetko vyzerá tak ako predtým. Ale až keď postavíte obe vývojové štádiá tretieho Focusu vedľa seba, uvedomíte si ten rozdiel. Zadné svetlá sa zospodu scvrkli a veko batožinového priestoru má jednoduchšie tvarovanie. Celok tak vyzerá kompaktnejšie ako predtým.

Interiér tiež faceliftom získal. Teda, vlastne ako sa to vezme. My sme boli fanúšikmi štvorramenného volantu, ktorý Ford pchal od obyčajných Focusov, cez Focusy ST, až po Transit a Transit Custom. Nové kormidlo s jednoduchším tvarovaním a menším počťom ramien je tiež fajn, ale nám sa zdalo, že v určitých bodoch bol až príliš hrubý. Druhou novinkou na stredovej konzole bude bez pochýb zníženie počtu tlačidiel. Vraj sa ich množstvo znížilo až o 40 percent. V praxi sa to dá jednoducho zvládnuť cez dotykový 7 palcový displej. Ten je síce trochu viac zapustený v prístrojovej doske, ale na každú jeho časť sa dá bez problému dočiahnuť.

Podvozok však predstavuje tú najdôležitejšiu časť, o ktorú sa Focus opiera. Vraj na zlepšenie ovládania konštruktéri prepracovali prednú časť, ktorá je po novom pevnejšia. Priame porovnanie s predfaceliftovou verziou sme nemali, tak nemôžeme posúdiť, ale môžeme s kľudným svedomím povedať, že Focus stále z pohľadu ovládania patrí na vrchol nižšej strednej triedy, ak nie je priamo jej kráľom.

Po úzkych cestách Peloponézu sme preháňali dve verzie. Litrový EcoBoost nás v zmenách profilu trate neoslovil tak ako nový naftový 1,5 TDCi. Oproti súčasnému 1,6 TDCI má o 3 kW (4 k) vyšší výkon. Celkovo tak ponúka 88 kW (120 k). A už na pocit je ľahší, ľahko sa točí do otáčok a ponúka aj dobrú krivku priebehu krútiaceho momentu. Len by sme naň objednali aspoň sedemnásťpalcové disky. Šestnástky s vysokou bočnicou pneumatík boli až príliš poddajné.