Aj kupé GLE si zaslúžilo verziu 63 AMG

Vieme, bolo to jasné, tieto modely proste musia byť. A bola len otázka času, kedy bude mať vrcholnú verziu AMG aj GLE kupé. Základy budú rovnaké ako pri GLE SUV s tradičnejšou formou karosérie. Kupé bude vlastne to isté s väčšou dávkou imidžu a menšou praktickosti.

Výzor zmení predná maska Panamericana, ale hlavne masívne nárazníky so špeciálnym tvarom. Celé auto je rozšírené a pôsobí naozaj mohutne. Práve AMG je tá verzia, ktorá proste musí byť aj ako kupé, tej to sekne najviac.

Zadok ozvláštňuje znova masívny nárazník s veľkým difúzorom a štyrmi koncovkami výfukov. Základnou výbavou tohto brutálneho obra budú 22-palcové zliatinové disky schovávajúce megalomanské brzdy. Na prednej náprave majú priemer 400 milimetrov a na zadnej 370 milimetrov.

Brzdy teda majú čo krotiť. Veď pod kapotou je štvorlitrový turbomotor s ôsmimi valcami. Ten má štandardne 420 kW (571 k) a integrovaný štartér-generátor EQ Boost. Ten pridáva 16 kW (22 k) a až 250 Nm. Kvôli nízkej spotrebe má motor vypínanie valcov, čo vyústilo do kombinovanej hodnoty 11,5 litra na sto kilometrov. Vypínanie funguje iba v režime Comfort a medzi 1000 a 3250 otáčkami.

To však nie je všetko. V ponuke bude aj verzia S, ktorá bude mať aktívne úchyty motora. Výkon sa posunie až na 450 kW (612 k) a tiež využije služby systému EQ Boost. Každá verzia bude mať AMG Active Ride Control, systém vyrovnávajúci náklony fungujúci na 48-voltovej sieti, ktorú má auto vďaka hybridnému doplnku.

Obe verzie budú spolupracovať s automatickou prevodovkou AMG Speedshift TCT 9G. Má 9 stupňov a bude fungovať brutálne, tak ako v AMG fungovať má. Nič zásadne viac o nej ani hovoriť netreba. Má manuálny režim, pri ktorom vodič volí prevod pádlami pod volantom.