Škoda ukázala celý model Scala. Stalo sa tak po tom ako prinášala postupne detaily. Našťastie to teraz nebola kampaň postupne odhaľujúca každý diel karosérie. Naposledy ale automobilka predviedla interiér a teraz už je vonku celé auto. Predstavenie neprebehlo v rámci autosalónu, ale na samostatnom podujatí v izraelskom Tel Avive.
Už od pohľadu je jasné, že to je škoda, ale je akási iná. Dizajnový jazyk ostáva, akurát je všetko akosi výraznejšie. Celkovo, možno práve Scala je najkrajšou Škodovkou súčasnosti. Dobre, aj Superb a Kodiaq vyzerajú veľmi dobre.
Oproti Rapidu Spaceback, ktorý by sa dal pokladať za predchodcu Scala trochu narástla. Nie je to nič drastické, ale už patrí do triedy, kde si popoularitu užíva Volkswagen Golf. Inšpirácia konceptom Vision RS pomohla, ale automobilka zároveň hneď ohlásila, že samotnú verziu RS čakať nemáme.
Ku novým väčším tvarom sa pridáva aj väčší priestor v interiéri. Rázvor je až 2649 milimetrov, čo ocenia najmä pasažieri vzadu. Ale veľký je aj batožinový priestor. Má, v základe, 467 litrov, kým Rapid Spaceback mal o 57 menej. Aj pri sklopených sedadlách pribudlo 30 litrov a celok tak má 1410 litrov.
Dôležité je, čo bude pod kapotou. O výkonnom modeli sme si už povedali. Základným agregátom auta stojaceho na platforme MQB A0 bude litrový trojvalec. Ten ponúkne 70 kW (95 k) s päťstupňovým manuálom, alebo 85 kW (115 k) so šiestimi stupňami manuálu a siedmimi automatu.
Pre viac výkonu bude treba siahnuť po 1,5 TSI Evo s 110 kW (150 k). Škoda ponúkne aj naftovú alternatívu 1,6 TDI s 85 kW (115 k). Neskôr sa ešte objaví aj motor spaľujúci stlačený plyn (CNG), bude to litrový trojvalec s výkonom 66 kW (90 k).
Výbava Scaly bude obsahovať, tá príplatková, aj možnosť LED predných svetiel, alebo 15-milimetrového zníženia cez Sport Chassis Control.