Rolls-Royce Cullinan je presne to auto, ktoré bolo logickým vyústením automobilky Rolls-Royce z pohľadu predajov. Je najpredávanejším a najúspešnejším modelom, čo vôbec nie je prekvapenie a ešte sa dá skonštatovať, že nie je prekvapenie ani, že prechádza do druhej fázy životného cyklu. Je to facelift, alebo skôr, ako tomu hovorí Rolls-Royce, posun do Series II.
Začnem najskôr tým, čo ostáva rovnaké. Rovnaký ostáva podvozok Magic Carpet Ride, ktorý ponúka komfort na úrovni Ghostu, možno ešte trošku lepší. Síce sa nerovná Phantomu, ale už Ghost je vynikajúci. V ponuke bude štandardný Cullinan, aj Cullinan Black Badge so zvýšeným výkonom. V oboch prípadoch bude pôvodný aj motor. Cullinan ponúkne agregát V12 s objemom 6,75 litra, ktorý cez osemstupňovú automatickú prevodovku poháňa všetky štyri kolesa.
Nemení sa ani interiér. Cullinan si necháva rovnaký štýl, s rovnakým umiestnením tlačidiel na zatváranie dverí, ale aj s rovnakým stvárnením a tlačidlami. Necháva si aj možnosti individualizácie vozidla, k čomu prispieva nový štýl Duality Twill, ktorý bude mať až 2,2 milióna stehov a dĺžku nití, ktorú automobilka použila, až 17,6 km. Áno, čítate správne, v Cullinane môžete mať až 17,6 km nite. To je ku pár kilometrom káblov celkom zaujímavá informácia. A ešte zaujímavé aj použitie perforácie so 107 000 dierkami s veľkosťou 0,8 a 1,2 mm.
Zatiaľ je vlastne všetko pri starom. Čo je nové, je použitie zliatinových diskov s priemerom až 23 palcov. Tie budú odlišné pre štandardnú verziu a iné pre Black Badge. Práve výkonná verzia modelu Cullinan získa 10-lúčové prevedenie, ktorý bude špecifické práve pre výkonnejší kus. Špecifickým pre prevedenie môže byť aj čierny povrch sošky Spirit of Ecstasy a čierny povrch prednej masky vo forme chrámu. Tá sa tiež veľmi nemení, necháva si originálne proporcie, necháva si aj podsvietenie. Ale okolo sa toho akosi veľa pomenilo a neviem, či k lepšiemu.
Tvár auta ukazuje nové maticové LED svetlá s denným svietením potiahnutým do nárazníka. Našťastie to je iba jeden pásik, lebo inak by sme si mohli z Cullinanu odvodiť modely Peugeot. Toto pôvodnému kubistickému usporiadaniu nič nerobí. Väčší problém je, teda aspoň pre mňa, v spodnej časti nárazníka.
Bočné otvory na nasávanie vzduchu dostali zošikmenie a celý predok preto pôsobí ako z iného auta. Rolls-Royce sa to určite vybral cestou šokovania, tak ako šokuje aj BMW. Zjavne musím vylepšený Cullinan vidieť naživo, aby som dokázal dokonale ohodnotiť a prijať zmeny. Takto môžem povedať jediné. Až tak mi nesadol. V bielej vyzerá ako Storm Trooper.