VW Polo GTI nezačínalo vtedy kedy Polo samotné. Začalo až neskôr, konkrétne v roku 1998 a aktuálna šiesta generácia Pola, vlastne štvrtá generácia Pola GTI predvádza tie najlepšie kvality modelu. Veď predsa jazdí fantasticky, čo som zistil už pri teste.
25 rokov tohoto auta však treba pripomenúť niečím zaujímavým. Preto VW siahol po tradičnej sérii Polo Edition 25, ktorá bude dostupná od začiatku tohto mesiaca. Ponúkne síce rovnaký motor, ale zároveň príde s niektorými vylepšeniami, ktoré ho odlíšia od ostatných verzií. Jedno je však jasné, základná stavebná jednotka bude dvojlitrový radový štvorvalec, ktorý bude mať výkon 152 kW (207 k) a krútiaci moment 320 Nm. Tu sa nezmení absolútne nič. Nezmení sa ani čas potrebný na zrýchlenie na stovku. Ten bude stále 6,5 sekundy. Malé auto však príde s upraveným podvozkom, ktorý bude o 15 mm bližšie k zemi. Tento spôsob vylepšenia môže jemne zlepšiť už tak výborné jazdné vlastnosti. Motor je spojený s automatickou sedemstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným diferenciálom.
Ďalším spôsobom odlíšenia je použitie diskov s názvom Adelaide, ktorí majú priemer 18 palcov a čiernu farbu. Čierna farba pritom ladí s farbou krytov spätných zrkadiel a farbou strechy. Odlišnosti prichádzajú vo forme líšt prahov s označením One of 2500. A tu prichádzame k celkovému počtu, ktoré Volkswagen vyrobí. Vyprodukovaných bude 2500 kusov, ktoré budú stáť, na nemeckom trhu, 35 200 €.
V základnej výbave špeciálneho modelu Polo GTI Edition 25 bude sústava IQ.Light, maticových predných svetiel. Takisto v základnej výbave budú tie väčšie disky a za príplatok bude možné doplniť Travel Assist, ktorý bude mať nielen udržiavanie v pruhu, ale aj adaptívny tempomat, všetko funkčné až do rýchlosti 210 km/h. Na výber bude z niekoľkých druhov informačno-zábavného systému a z niekoľkých farieb. Budú medzi nimi dve sivé, modrá, čierna, biela, ale aj červená.
Ako je zvykom, špeciálne edície modelov Volkswagenu si trochu lepšie držia hodnotu. To by mohlo znamenať, že aj toto Polo GTI sa stane trochu drahším kusom na trhu jazdených vozidiel a lepšie zachová sumu, ktorú zaň majiteľ dá.