Nemecká automobilka Volkswagen ukázala modernizovanú verziu svojho prvého elektromobilu s názvom ID.3. Je prvý z pohľadu novej platformy MEB, nie je prvý celkovo, lebo si každý určite spomenie na model e-up!. Model ID.3 je však na trhu už dostatočne dlhú dobu na to, aby mohol pomýšľať na modernizáciu. Predstavil sa totiž už v roku 2019 a odvtedy prešlo zopár mesiacov.
Modernizácia modelu ID.3 teda prebiehala veľmi jednoducho a zmeny sú síce viditeľné, ale nie sú zásadné. Vpredu prichádza najmä nový elegantný nárazník s výraznejšími otvorenými na prívod vzduchu ku kolesám, kvôli brzdovému systému, ale aj k u batérii. Tento nárazník má ostrejšie tvarovanie a pôsobí dospelejšie ako predtým. ID.3 už nie je hračkárske auto. Môže za to aj odstránenie čierneho pásu z prednej kapoty, ktorý ju robí opticky väčšou. Novinkou je aj čierna strecha so strieborným lemovaním nad oknami, ale aj zelená farba Dark Olivine Green. Práve pre toto je nová verzia ID.3 zelenšia. Novinkou sú aj nové svetelné podpisy ako vpredu, tak vzadu, pričom vzadu sa rozsvieti aj časť svetlometov na veku batožinového priestoru. Zvonku treba ešte spomenúť nové aerodynamicky tvarované zliatinové disky, ale viac zmien už robiť nebolo treba.
Do interiéru sa nasťahovali nové materiály, ktoré sú kvalitnejšie a niektoré aj mäkšie ako doteraz. Úplne nové sú dverové výplne sa výraznejšími lakťovými opierkami, na ktoré sa zákazníci doteraz sťažovali. Zdá sa že Volkswagen naozaj počúva a vylepšil všetky body, ktoré boli minimálne sporné. V interiéri ale ostali stále dva displeje. Jeden má uhlopriečku 5,3 palca a je pred vodičom. Ovláda sa dotykovými prvkami na volante. Aha, sem sa ešte nedostal prístup, že dotykové volanty Volkswagen používať nebude, ale hodí sa ku náture auta. Druhý displej je úplne nový a má uhlopriečku 12 palcov, čo je o dva palce viac ako mal doteraz. Tento displej zobrazuje navigáciu, médiá, nastavenie vozidla, ale aj nabíjanie. Práve zobrazenie nabíjania a vecí spojených s batériou dostalo úplne nové umiestnenie s lepším prístupom. Za displejom a jeho funkciou, teda vlastne za funkciou celého auta sa schovávajú dva vysokovýkonné počítače. Jedinými samostatnými ovládacími prvkami je pár tlačidiel pod displejom, niečo na volante a tlačidlá ovládania svetiel. Všetko ostatné je schované za dotykovou plochou displeja.
Volkswagen ID.3 s faceliftom neprináša žiadnu zmenu pohonného ústrojenstva. To znamená, že základná verzia s batériou s kapacitou 45 kWh bude mať stále motor s výkonom 110 kW (150 k), pričom základ pre verziu s väčšiu batériu s kapacitou 58 kWh bude mať o 3 kW (5 k) menej. Vrcholom bude alternatíva s najväčšou kapacitou 77 kWh, ale s výkonom až 150 kW (204 k). Volkswagen tvrdí, že v cykle WLTP dokázal namerať dojazd až 546 km pre túto vrcholnú verziu. To však platilo už pred modernizáciu. Automobilka potvrdila, že inovovaný model sa do predaja dostane vo štvrtom kvartáli tohto roka.