Na konci roka má automobilka predstaviť sériovú verziu aktuálneho konceptu Golf GTI TCR. Pomenovanie pochádza zo seriálu pretekov, takže to, že je najvýkonnejším Golfom GTI vôbec neprekvapí. Kto to šepkal o Nürbrurgringu? Žeby chcel Volkswagen znova uchmatnúť rekord? A baví to ešte niekoho?
Automobilka koncept trochu vyšperkovala a pomenila. Vpredu má väčšie otvory v nárazníku, aby dodal dostatok vzduchu pre väčšie chladiče. Línia nárazníka pokračuje prahmi a vyúsťuje do zadných partii. Tam nový nárazník poskytol miesto pre difúzor s relatívne veľkými koncovkami výfuku na stranách. V sériovej verzii by mohol mať budúci majiteľ na výber medzi sériovými 18-tkami, alebo príplatkovými 19-tkami.
Vnútri sa toho veľa neudialo. Akurát pribudli nové sedadlá s veľmi športovými ambíciami. Pekné je na nich aj čalúnenie, ktoré je látkové a nie kožené. Červené prešívanie je naozaj všade.
Pod kapotou má stále dvojliter s prepĺňaním. Ale má zároveň menej výkonu ako Golf R. Ale len tesne. Dosahuje totiž 213 kW (290 k). Krútiaci moment 370 Nm je dostupný od 1600 otáčok. Štandardom bude automatická sedemstupňová prevodovka. Maximum bude bežne obmedzené na 250 kilometrov za hodinu, ale stále ho bude možné posunúť na 264 kilometrov za hodinu, ak automobilka uzná, že jazdíte po okruhoch. Aj napriek zvýšenému výkonu ostane Golf GTI TCR predokolkou.