Viac motorov a výbav pre Ford Puma, aj Vignale bude

Ford Puma bol spočiatku taký outsider, lebo veľa ľudí nezvládalo pomenovanie crossoveru, ktoré predtým patrilo kupé. A nám to je jedno. Jazdí výborne, vyzerá dobre a naživo je stokrát lepšia dokonca ako na fotkách priamo od výrobcu. A ešte lepšie teraz vyzerá s výbavou ST-Line Vignale.

Každému je jasné, že Vignale bude stáť na vrchole ponuky modelu. Vychádza zo športovej verzie ST-Line a bude mať prednú masku s povrchom matného hliníka. Spodná časť zadného nárazníka je tiež lakovaná vo farbe karosérie a má veľký zadný spojler. V štandardnej výbave sú LEDkové predné svetlá, čalúnenie sedadiel kožou Windsor, čalúnenie volantu kožou Manacor a tiež B&O aparatúru, či Ford KeyFree. MegaBox, umývadlo pod deklom podlahy kufra bude aj v luxusnej výbave modelu, ale nebude mať luxusné čalúnenie z praktických dôvodov.

V ponuke motorov sa objaví nová pohonná jednotka, ktorá bude jediná so štyrmi valcami. Bude ňou 1,5-litrový naftový motor EcoBlue s výkonom 88 kW (120 k). Podľa WLTP vypúšťa každý kilometer 118 gramov CO2 a spotrebuje na sto kilometrov 4,5 litra nafty. Doplní tak portfólio litrových trojvalcov s výkonmi 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k). Oba majú o 8 gramov CO2 na kilometer viac a o liter vyššiu spotrebu. Je však jasné, že čakáme na tretí benzínový trojvalec do ponuky. Predpokladáme totiž, že Puma ST nebude mať motor z Focusu ST, ale z Fiesty ST, ktorý má z 1,5-litrového trojvalca výkon 147 kW (200 k). Aj keď ten motor z Focusu ST by bol brutálny.

Ešte pred galériou si pozrite aj naše testy Pumy:

Test Ford Puma: Hybridné výmeny v najlepšom svetle

Test Ford Puma ST-Line X: Malá šelma, ktorá nehryzie