Začnem tým najdôležitejším. Ford Pro neznamená Ford Professional. Je to Ford Productivity. A práve táto divízia je na Slovensku významne úspešná. Veď tvorí až 50% predaja všetkých vozidiel Ford u nás a zároveň je s ňou automobilka druhým najpredávanejším hráčom v úžitkovom segmente. To sa má zmeniť vďaka novým modelom Transit Custom, Tourneo Custom, Transit Courier a Tourneo Courier. Tie prichádzajú ako úplne novinky.
Nové modely doplnia súčasnú štruktúru vozidiel a obnovia generácie. Aktuálne teda ostane 5 modelov na výber. Okrem veľkého Transitu to bude ešte aj Transit Connect a Tourneo Connect, ale nesmiem zabudnúť ani na Ford Ranger. Veď má napríklad aj výbavu Wildtrak X, ktorá v oranžovo-žltej farbe pôsobí ako vystrihnutá zo seriálu Baywatch. Dokonca má aj posuvný zadný Sportsbar, s možnosťou strešného nosiča a uloženia surfu. Po bokoch sa dajú uložiť plaváky a lokálny Mitch Buchanan môže začať vymetať rybníky v okolí Bratislavy. Ale naspäť k novinkám.
Ford Transit Courier
Nový základ ponuky úžitkových vozidiel s označením Transit Courier prešiel medzigeneračným nárastom o 18 cm na dĺžku. To znamená, že dokáže odviezť ešte viac, ale hlavne má väčší batožinový priestor ak berieme osobnú verziu Tourneo Courier. Narastie citeľne z hodnoty 390 na 570 litrov. A rovnako cítiť nárast aj v priestore pre zadných pasažierov.
Z nového Transitu Courier, ale aj Tournea Courier ide dojem, že sú omnoho modernejšie a je to naozaj tak. Veď majú napríklad dva 8-palcové displeje, jeden je pred vodičom vo forme prístrojového štítu a druhý tróni pred radiacu páku na vrchu zase s funkciu zobrazovania informačno-zábavného systému Sync 4 so zrkadlením telefónov oboch platforiem bezdrôtovo. Vlastne výbava je to, čo má presvedčiť zákazníkov o kúpe tohto auta. Ford totiž ponúka najširšiu výbavu za najrozumnejšiu cenu.
Základná verzia modelu Tourneo Courier je s litrovým trojvalcom s manuálnou prevodovkou za 22 248 €. Ak by ste chceli verziu Active, ktorá má črty terénnejšieho vozidla, tak zaplatíte 23 808 €. Na vyberie buď manuálna prevodovka, alebo automatická so 7 prevodovými stupňami. Za automat priplatíte 1 800 €. Realita je teda taká, že motorov zatiaľ veľa na výber nie je.
Úžitková verzia Transit Courier bude mať naviac litrový trojvalec s výkonom 74 kW (100 k), nie iba ten výkonnejší dosahujúci 92 kW (125 k), ale tiež ponúkne 1,5-litrový naftový motor s výkonom 74 kW (100 k). Ford pripravuje aj plne elektrické verzie týchto vozidiel.
Ak sa vám zdá, že Courier už narástol tak, že môže konkurovať modelu Connect, tak to nie je úplne pravda, lebo Connect ma zase úplne iné systémy pohonu.
Transit Custom
Ford Tourneo Custom je už v našich cenníkoch istú chvíľu. Ale Transit Custom sa začal objavovať až teraz a postupne nabiehajú nové a nové verzie. Nový Transit Custom bude jedným z najuniverzálnejších modelov v triede a ponúkne rôzne druhy pohonu. Okrem klasických naftových agregátov bude v ponuke plug-in hybrid a tiež plne elektrická verzia.
Naftový motor bude tiež zaujímavý, bude to síce dvojliter, ale bude spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovku alebo s osemstupňovým automatom. A práve 8-stupňový automat predstavuje zlepšenie. Nielen v spotrebe a v kultúre radenia, ale rovnako v možnosti ťahania prívesu s hmotnosťou až 2,5 tony, miesto doterajšej hodnoty 1,1 tony. Ďalšou novinkou pre Tourneo Custom bude aj pohon všetkých 4 kolies. Ten bude v ponuke úplne prvýkrát.
Ďalšie výrazné možnosti prídu v prevedení karosérie samotnej. Ku klasickému modelu van v dvoch dĺžkach a v budúcnosti dvoch výškach sa pripojí aj Double Cab In Van, čo je vlastne možnosť prepravy 6 ľudí a ďalšou alternatívou v ponuke bude aj Kombi s až 9 miestami, tiež v dvoch dĺžkach a hlavne v prevedení s potenciálom automatickej prevodovky a tiež pohonom všetkých 4 kolies. Úplnou novinkou bude zase Multicab. Ten skombinuje možnosť prepravy 5 pasažierov v usporiadaní 3 + 2 a dlhých predmetov vďaka prepážke okolo tých dvoch vzadu.
Ford oznámil, že bude mať pre tieto modely najvyššiu možnú výbavu a to má znamenať aj 13-palcový dotykový displej a automatickú klimatizáciu. V ponuke bude rozhodne dostatok verzií na plnenie snahy automobilky stať sa najpredávanejšou úžitkovou značkou u nás.